Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Slit och släng..

Av Suzana - 3 mars 2012 23:54

Jag blir näst intill förfärad när jag ibland tittar in i grovsoprummet här där vi bor..fattar inte varför folk slänger fullt funktionsdugliga och felfria saker istället för att skänka dom vidare till bättre behövande eller varför inte sälja på typ loppis och få en liten slant i handen istället för att späda på det hysteriska slit och släng samhälle vi lever i..

 

Måste erkänna att ibland trots att maken skäms kan jag bara inte låta bli att plocka med mig nån sak som jag helt enkelt inte skulle förlåta mig själv om den saken skulle försvinna ner i förbränningen i värmeverket eller dylikt..grämmer mig för att jag inte kan "rädda mer" ibland dock..

 

Som i veckan då jag slängde sopor samtidigt som vaktmästaren hade fyllt upp släpvagnen med grovsopor som slängts och jag såg två perfekta gamla pinnstolar och en gammal fin jordglob ligga där och bara skrika på hjälp..hade inte vaktmästaren just suttit i traktorn och pratat i mobilen och jag varit mindre stressad så hade jag absolut frågat om jag inte hade fått tagit sakerna..men nu blev det ju inte så och det skär i hjärtat att jag inte väntade tills han pratat klart..men men..gjort är gjort..

 

Jag är en containerråtta och stolt över det så det så..  ;) <3

 

 

(bild hittad via google)

 
 
lopplisa

lopplisa

4 mars 2012 17:39

... och har du sett!! Din jordglob finns med i bakgrunden på sista bilden i strippen :o) /Pia

http://lopplisa.wordpress.com

 
lena

lena

5 mars 2012 17:40

man kan hitta mycke braåha grejer i soprum odyl. :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

marina

6 mars 2012 09:21

Jag brukar fundera på alla ungdomar som skaffar egen lägenhet idag,köper de allt nytt??Förr i tiden då fick de ju av släktingar och andra till sitt nya boende.Har man slutat med det ?Är det ikea som gäller nu ?Jag känner precis som du att gamla saker man hittar är ju spännande och man kan fortsätta ha nytta av det ju !och sakletare har jag alltid varit sedan jag var liten:)Men som vuxen har jag aldrig sett ett grovsoprum!!men plockar ofta upp tex spikar eller skruvar som ligger på marken.och handlar på secondhand .ser fram emot alla sommarloppisar runt sverige !

 
Sussi

Sussi

7 mars 2012 17:03

Usch känner samma sak som dig..
Jag hörde att man inte får ta saker från grovsoprummet.
Det kallas visst för stöld.. Men men tycker ju att vi som behöver dem kan bara ta..

http://www.suzzisvardag.blogspot.com

 
HH JaJa!

HH JaJa!

14 mars 2012 07:46

Jag minns en pall jag hittade i mitt grovsoprum när jag var student. Borta nu, men riktigt tjusig. Mycket fint slängs, för mycket nytt köps. :(

http://hhjaja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards