Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Bullbak och livstecken..

Av Suzana - 2 mars 2012 21:22

Tänkte visa ett litet livstecken här på bloggen medans bulldegen jäser..blir ett sent bullbak inför morgondagens försäljning på södran..tiden bara rusar ju iväg.. Vet att jag lovade dyrt och heligt i söndags att jag skulle skärpa till mig och uppdatera oftare här i bloggen..men orken och lusten har varit som bortblåst och jag mår allt annat än bra just nu..skam den som ger sig dock..


Vad har då hänt denna vecka..


Måndagen började med att älsklingen lyckades fastna i bandslipen på jobbet och miste skinn och större delen utav nageln på höger tumme..när han ringde mig på väg till akuten fick jag en chock och luften gick helt ur mig.. Tack och lov mår han förhållandevis bra och har inte allt för ont..usch va man blir orolig såna här gånger..


Resten av veckan har varit som i en dimma..har flytt in i pysslandes värld en hel del..

Bla är Stellas filt klar och likaså en docksängsfilt (plus sängkläder: täcke och kudde som jag sydde ihop idag..) som nu finns till försäljning i gossens gamla docksäng uppe på södran..

 

  

 

Stellas filt fick en röd kan medans dockfilten fick en grön för att matcha sängens gröna och rosa färg.. Skall slå in bebbefilten innan jag nattar kudden ikväll och förhoppningsvis kan jag äntligen få se vår lilla sessa live för första gången imorgon efter södrans stängning.. =)

 

Och i vanlig ordning har det blivit en hel del bakat till södran..bakade vaniljbullar, kokostosca och banankaka igår..banankakan hann dock inte utanför dörren innan mina fikasugna söner fick fatt i den.. ;) hihi..

 

 

 

En del nytt har landat inne på loppiset..funderar på att fota lite och lägga upp här på bloggen..fresta er som bor en bit bort att besöka Edsbyn och oss på södran vid tillfälle.. ;) hehe..

 

Nu tror jag degen har jäst färdigt så då säger jag tack och godnatt för denna gång och hoppas jag får tummen ur att blogga snart igen.. <3 <3

 
 
Ingen bild

metronyx

2 mars 2012 21:58

Aj då vilken hemsk inledning på veckan : ( Hälsa maken att han ska vara rädd om sig. Hang in there baby!

 
Annefia

Annefia

3 mars 2012 02:39

Usch så otäckt! Tur att det inte slutade värre i alla fall! Och jo, banankaka ÄR gott, synd bara att min är slut. LOL

http://blogg.fialand.com

 
AnnaMalin

AnnaMalin

3 mars 2012 15:42

Så bra att det gått bra och tack för din komplimang!! Värmer!!
Du är en varm och omtänksam person, det känns!!!
Är SÅ nyfiken på hur mycket tyg det är av tyget allra längst till vänster på bild två, och på tyget som är tredje från vänster på bild tre...? Funderar på om det kan räcka till det jag tänkt om jag vinner en ev budgivning...:-)
Stor kram till dig!!!

http://annamalins.blogspot.com

 
lena

lena

4 mars 2012 18:08

Jag skulle gärna besöka er loppis... men det är för lååååååååååååångt bort... :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Sara

Sara

5 mars 2012 20:28

Jag inspireras av dig. Du är så duktig som pysslar trots att du känner dig deppig. Jag känner mig också deppig just nu. Och då blir jag oftast okreativ. När kreativitet egentligen är bra för själen när man är lite nere. Kram

http://snovitsapple.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards