Alla inlägg under januari 2012

Av Suzana - 11 januari 2012 16:58

Har kastat ett getöga in på "min inspirationsbibel" google idag också och lyckats snubbla över ännu mera barnrumsinspiration..kliar i fingrarna utav inspirations kicken..bara orken som ligger på noll..suck..

 

Men håll till godo..kanske just du har orken men inte inspirationen.. =)

 

                 

(alla bilder hittad på google)

Av Suzana - 11 januari 2012 00:48

Åhh ibland är det stört omöjligt..är trött som få men kan inte slappna av och somna..vet inte varför..kanske känner jag stress..ungarna börjar ju skola/dagis imorgon..hmm okej idag om vi skall vara nogräknad..dax att komma in i gamla rutiner igen..

Sen händer det ju en del annat också som skapar oro i min själ..men det tar vi en annan gång..

 

Så vad skall man hitta på när man inte kan somna..jo varför inte sätta sig och googla på en massa barnrums inspiration..vill ju fixa och dona lite mer i lilltrollets lilla "rum" så lite inspiration sitter ju inte fel..

 

Här kommer lite utav det jag hittat..kanske kan inspirera någon annan också.. =)

 

                                               

(alla foton hittad genom google)

 

Klicka på bilderna för större bild.

Av Suzana - 8 januari 2012 20:15

Dom senaste dagarna har jag verkligen känt pyssellust och resultatet är bla ett "litet" lycko regnmoln..mitt första moln så jag är rätt nöjd..

 

Det randiga tyget är från ett barnörngott jag hittade på erikshjälpen en gång i tiden..

 

  

 

..gjorde ett enkelt tygtryck och sydde på som dekoration..

 

  

..baksidan fick bli knalligt rosa med vita prickar..kul att man kan utnyttja några utav alla stuvbitar man har liggandes..

 

  

 

..kanske något som skulle passa i min goa systers "grötpresent"..vi får se..testar att pyssla ihop både det ena och det andra så får vi se vad som passar bäst i slutändan..

 

Hmm tror jag skall göra ett moln med stjärnor under och trycka upp sov sött eller liknande och sy på..vad tror ni om det? =)

 

Annars virkar jag för fullt på en docksängs filt som min goa vännina L:s lilla söta dottra skall få i födelsedagspresent den 20:e..tänkte att det var bra att börja i tid då det ändå tar en stund att virka en 40st rutor och sen sy ihop, mm..plus att man alltid kommer på något annat man vill pyssla med därimellan också..

 

Skall sy ett täcke och kudde till henne också..hoppas att hon skall bli nöjd! =)

 

 

 

Vad har ni pysslat med på sistone?

Av Suzana - 5 januari 2012 12:21

Igår passade jag och näst yngsta sonen att ha lite sk kvalitets tid på tu man hand..vi tog en sväng på centrumcafe..fikade och pratade lite..mysigt.. <3

 

Tog en snabbtitt igenom loppisdelen där också och fastnade direkt för denna gör mig glad tröja..underbar!! =)

 

  

 

Storlek 42 och den gled på utan problem..ursäkta mig..har lovat mig själv att detta inte skall bli någon viktblogg..men jag blir lika överraskad varje gång jag provar kläder numera..skrattar..

 

Fått lite dille på att virka skallror igen också så det har blivit en del virkat på sistone..här är två skallror som jag känner mig helt klar mig..fler är på gång.. =)

 

Min goa syster L skall ju bli mamma igen i mars så det är nog det som triggat igång mitt nyvunna intresse för bebisprylar igen.. ;) hihi..

 

 

Av Suzana - 4 januari 2012 16:49

Nu har jag än en gång fått tummen ur och lagt ut ett par vintage plagg till på tradera..orkar jag så blir det säkert fler godingar som letar sig dit under kvällen..

 

Bla denna röda sötnos..

 

  

 

..och denna blå/vita läckerbit..

 

 

Av Suzana - 1 januari 2012 17:43

Nu börjar det hända lite saker..har i alla fall fått ut fyra tradera annonser..bla med denna söta rosa babydoll klänning..

 

 

 

Och denna läckra rosa/svarta klänning..

 

   

 

Så är ni nyfiken så titta in på dessa och mina andra tradera auktioner..kommer att dyka upp mer med tiden.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards