Direktlänk till inlägg 26 december 2011

En god fortsättning..

Av Suzana - 26 december 2011 14:14

En godfortsättning önskar jag er alla goa bloggvänner..hoppas att ni alla haft en toppenfin jul så långt..


Min jul har varit tipp topp..full rulle hela tiden så nu är jag rätt utmattad men ack så nöjd.. =)

 

Har blivit en massa julmys med tjocka släkten..startade med lilla julafton på fredagen med alla våra barn, min goa mormor, mina fina svärföräldrar, min näst äldsta sons snälla far och äldsta sonens söta flickvän..

 

Vi fikade, bytte julklappar och hade det trevligt innan vi packade in älsklingens äldsta söner i bilen och körde dom ner till sin mamma i Enköping..

När vi lämnat av dom så blev det inköpt ett par sista minuten klappar och lite fika innan vi styrde gamla Bettan norrut igen..fläckvis snorhalt och dimmigt men hem kom vi helskinnad på småtimmarna..

 

Själva julafton startade vi kl.15 hos min goa mor och tjocka släkten..med Kalle Ankas jul på tv, god mat, julklappsutdelning och trevlig samvaro..

Direkt därifrån ut till älsklingens sida av tjocka släkten..med en massa babbel och mys, ännu fler julklappar och julfika..

Hemma sent om sides igen och vi ramlade alla i säng.. ;) hehe..

 

Juldagen började med en sovmorgon ända till halv elva..blev helt chockad när lilltrollet behagade sova såå länge en gång..

Sen åkte vi hem till goa svägerskan A med familj för att äta julmats rester och umgås lite..alltid lika trevligt och därifrån for vi hem mätt och belåten och vilade magen inför ett biobesök med filmen:

 

 

 

Helt klart sevärd!

Jag och älsklingen tänkte att det skulle vara mysigt att göra något på tu man hand..lite komiskt dock att typ halva släkten satt i biosalongen bara.. ;) hihi..

 

Direkt därifrån for vi hem och hämtade upp lilltrollet och barnvakten och for tillbaka till svägerskan A igen för lite kvällsfika med glögg, julgottis, mm..

 

Idag bestämde vi oss för en riktig hemmadag..plocka och pyssla lite här hemma..har bokat tvättstugan..skönt att få lite ordning här hemma igen.. <3

 

Hur har er jul sett ut?


 
 
Lotta

Lotta

27 december 2011 10:53

Oj, vad ni har åkt fram och tillbaka.... Vi är ju ingen stor släkt. Bara mina bröder och jag så vi har varit hemma i vårt hus på Marstrand och slappat hela helgen. Ätit gott och druckit gott. Spelat spel och tittat på filmer.

God fortsättning Sanna!

http://ornnastet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards