Alla inlägg under augusti 2011

Av Suzana - 4 augusti 2011 18:51

Här kommer lite nyheter ifrån ateljen..alltså sånt jag har pysslat ihop på sistone..

 

   

 

En bunt fåglar som skall flyga hem till goa Gun.. 


 

 

 ..ett armband med matchande örhängen..

 

 

..och ännu fler armband.. <3

   

Av Suzana - 4 augusti 2011 18:35

Igår efter Gävle resan och en tur till badplatsen..så var jag lagom mör i kroppen..men envis som jag är så skulle jag ha saker gjort..testade att leka lite mer med betong..(..åtminstone ett fat är misslyckat såg jag tidigare idag..suck..) och så skulle jag ta hand om lite bär..

Fram med kastrullen och i med hjortronen jag plockade dagen före och socker (första tabben..)..körde igång plattan och vände mig om för att diska ett gäng glasflaskor..och naturligtvis kopplar min stackars överstressade trötta hjärna bort kastrullen på spisen så det f-nskapet lyckades ju bränna fast en del bär..suck..

Smakade av..plockade bort det mesta brända och bestämde mig för att sylten duger till mina filfrukostar..(som nu består utav laktosfri fil då min op gjort mig laktosintolerant enligt min läkare inte ovanligt efter dessa slags op..)..

 

  

 

Sen nästa projekt..körsbärssaft..den smakade bra enligt mig..sen får vi se vad familjen tycker..

 

 

 

Efter detta kröp jag upp i soffan med älsklingen för lite tv-kvällsmys..men det tog inte lång stund så hade jag slocknat..

 

Hmm som sagt..det kan inte alltid gå bra.. <3 

Av Suzana - 4 augusti 2011 18:20

Igår var jag, älsklingen, minstingen, svägerskan, svågern, minstingens kusin och kusinbarnen H och T till Gävle en sväng, allt för att barnen skulle få premiär åka tåg.. Blev en del spring i affärer, "mat" på McDonalds, fika på ett urmysigt cafe i gamla delen utav staden, mm..


Jag kunde ju inte låta bli att ta en sväng in på myrorna när jag ändå var i närheten och kom också såklart ut med en del roliga saker..

 

Bla..en kjol som jag skall "krympa i"..

 

 

 

..några knappar, ett tillskott i min pez samling och en retro gardinkappa..

 

      

 

..och sist men inte minst ett läckert retro glas till min lilla samling av udda retro glas..

 

  

 

Den underbara pappkassen jag bar hem godbitarna i funderar jag på att rama in..

Bra budskap tycker jag.. Älska återanvändning..

 

 

Av Suzana - 3 augusti 2011 22:01

             

..igår hade jag, älsklingen och lilltrollet en heldag ute i naturen..njöt i fulla drag utav skogens lugn..plockade dom sista hjortronen..tittade till svågers sommarstuga..träffade på en söt liten sömntuta..fiskade ifrån land..kokade kaffe över öppen eld..


Livskvalitet om något.. 

Av Suzana - 2 augusti 2011 20:40

Jag bara älskar att delta olika byten och här kommer ett foto på allt fint jag fick utav denna goa tjej igår.. =)

 

Tusen tack!

Hoppas att du skall bli lika nöjd med innehållet i ditt paket!

 

 

Bytet vi deltagit är detta som stickamera håller i.. =)

Av Suzana - 1 augusti 2011 20:17

Har som sagt testat att gjuta lite i betong här om kvällen..med mer eller mindre lyckade och misslyckade resultat..

 

Men skoj var det!

Så jag kommer leka och exprimentera mer med detta material.. =)

 

  

 

Ett stort rabarberblad som kommer få bo i vår trädgård..blev riktigt lyckat tycker jag nog..lite pillergöra kvar med att "städa" bort bladrester och sand dock..

 

Värre var det med detta fat som inte alls visar det mönster jag ville..exprimenterade lite men nästa försök blir nog betydligt bättre..

   

 

Ljusfat för ett gäng blockljus kanske..blev hyfsat tycker jag nog i alla fall.. =)

 

 

Har köpt hem mer betong så mer bilder kommer nog en annan dag.. ;) hehe..

Av Suzana - 1 augusti 2011 19:44

Idag har vi då firat vår 21-åring än en gång..denna gång med både presenter och tårta..

Smarrig smörgåstårta närmare bestämt..

Mums!

 

 

 

Sonen verkade nöjd med allt..

 

  

  

 

Blev både hemgjorda och "återbrukade" presenter..

Bla en telåda som sonen sagt att han ville ha (lika som mamma..)..så jag skapade att liknande mitt..

 

 

 

..och fyllde upp det med olika smarriga teér..

 

    

 

 Ett par läckra Mario svamp grytlappar beställde jag hos den här söta tjejen..såå läckra och sonen älskade dom spelnörd som han är!!
;) hihi..

 

  

 

Sen fyndade jag dessa små sötnosar på ett loppis..en har han fått av mig tidigare och nu då dessa så nu har han en början på en Gustaf samling..bra presenter behöver långt ifrån vara dyr.. =)

 

 

Av Suzana - 1 augusti 2011 10:57

Måste bara få visa en bild ifrån goa Guns blogg, hoppas det är okej att jag lånar fotot gumman..


Hon har skapat en läcker bur till en utav mina små fåglar, läckert läckert!! =)

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards