Alla inlägg under augusti 2011

Av Suzana - 15 augusti 2011 22:19

Den här helgen har det knappt varit en lugn stund..full rulle hela tiden..började lördagen med att kliva upp halv 7 på morgonen för att ta en dagstripp ner till Stockholm..vi hade bestämt med gammelmoster N att vi skulle hämta upp div loppisprylar (vad som dolde sig i dessa kassar får ni senare..) som hon ville skänka oss och sen var jag nyfiken på en butik på söder som heter Butik Under..sagt och gjort..vi styrde kosan ner till moster först..

Där fick vi lite i magen innan jag och g.moster N stegade iväg till Lions loppis som jag såg på invägen och  där N är stammis..blev en del fynd för min del..bla..

 

Ett par supersöta små änglar i porslin (5-7cm)..

 

  

 

..en liten charmig väckarklocka (max 12-13cm hög)..

 

   .

 

.ett pärlhalsband och en ljusmancett..

 

 

 

..plus några tygstuvar..

 

 

 

..allt för den nätta summan 70kr..

 

   

 

Därefter tog jag, älsklingen och minstingen tåget in till stan för att leta tag i butiken jag fått upp ögonen för..

 

Inga som helst problem och jag blev inte besviken..lite dyrt dock..dom köpte ett par loppis rådjur utav mig i sommar för 25kr tillsammans och nu sålde dom dessa vidare för 75kr och 95kr..

Man skall bo i storstan om man skall kunna ta betalt, det är uppenbart!  =) hehe..

 

Önskar att vi kunde få råd till ännu en Stockholms weekend snart..då skulle jag helt klart velat bo på söder..fanns så mycket skojiga butiker överallt och lekparker lite här och där..

Vi gjorde pause i en så att gossen fick busa utav sig lite.. =)

 

  

 

Medans vi vuxna fick vila fötterna en stund.. =P

 

 

Väl hos g.moster N igen hämtade vi upp gamla Bettan och styrde kosan hem mot byn igen..

Stannade till lite snabbt på Willys i Bollnäs för att köpa på oss lite kvällsgott och då jag fick upp ögonen för denna sötnos så blev det till att köpa hem lite godis också..

 

 

Sweet as candy..så sant som det är sagt.. =P

 

Söndagen började med en sovmorgon till kl.10 innan vi packade iordning oss för en dag i lingonskogen..

 

 

Efter bara ett par-tre timmar med bärplock, fika och korvgrillning så hade vi plockat ihop en 75liter lingon och fick ge oss för dagen..

 

Nöjd med det så passade jag på att ta några timmar i ateljen..

 

  

 

..resultatet blev..

 

 

 

..ett gäng fåglar på tråd..

 

    

 

..då jag redan hade sytt klart ett gäng fåglar så det var bara montering kvar..

 

Även några armband har fått se dagens ljus..dom går åt som smör i solsken så det gäller att fylla på lite smått då och då.. =)

 

   

Efter allt denna dag och lördagen slocknade jag redan när jag nattade gossen.. =D hihi..

 

 

Av Suzana - 11 augusti 2011 17:48

Idag har jag då varit på södran en heldag igen..trivs kanon i min lilla atelje..


Har fått klart några fler tryckta ordspråkstavlor..

 

   

 

..och resten utav tiden ägnade jag åt att jobba på ett gäng nya fåglar och träffa trevligt folk.. =)

 

Innan jag for hemifrån nappade jag åt mig ett spännande polkagrisrandigt paket som stack upp ur postlådan..

(..i bakgrunden skymtar ett utav gårdagens små skogsfynd som jag har en liten ide vad jag skall göra med..)

 

 

..det var mitt byte med goa tyg och otyg som dykt upp..kolla vilken läcker tapet paketet innehöll!

 

 

 

Tusen tack gumman! =)

 

Sen som att det inte skulle vara nog så fick jag sen ännu en liten överraskning..goa I som hade beställt dom senaste örhängena och vimpelraddan hade med sig en liten "gottepåse" med underbara knappar till mig idag när hon hämtade sina saker..

 

Så läckra!!

 

 

 

Tusen tack goa fina du!!

Av Suzana - 10 augusti 2011 16:43

Idag har jag, älsklingen och lilltrollet varit ut i skogen en sväng igen..denna gång var det mest lingonen som drog (..plockade hem ca 15liter som får ligga och eftermogna i garaget..plocka mer i helgen om vädret tillåter..)..

 

 

..men några liter med kantareller fick också följa med hem..kan ju inte lämna "guld" när man snubblar över det.. =) hihi..

 

  

 

Mmm har mumsat på en smarrig kantarellmacka sen jag kom hem..resten hamnade snabbt rensad i frysen..

 

Sååå himla gott!! <3

 

 

Av Suzana - 9 augusti 2011 21:47

Idag har jag, älsklingen och minstingen hunnit med en sväng till Bollnäs..har köpt på mig lite silver örkrokar nu när det verkar som om att mina örhängen kan bli lite småpoppis..

 Några reagarner fick också följa med och ett par ramar till mina tryckta ordspråkstavlor..materialinköps resa alltså.. =)

 

Men det blev även en kepa/mössa till mig själv..den är svart med lila små prickar och snygga knappar (bilden gör den verkligen inte rättvisa..)..billig dessutom så jag kunde bara inte låta bli..kanske kommer fotobevis med den på mig i framtiden..

 

 

Det var i alla fall kärlek vid första ögonkastet och ibland måste man ju unna sig lite nyinköp också trots att man föredrar secondhandshandel.. =) hihi.. 

 

Väl hemma åkte vi och lånade släpkärra hos min kära mor och fyllde upp med syren och rosklippet ifrån gårdagens trädgårds"röjning" + en del skräp..skjuts iväg till grovsopstationen..sååå skönt att få lite städat..vad är det med hösten som gör att man vill röja och dona och få ordning överallt? ;) hihi..

 

Älsklingen och näst äldsta sonen blev sugen på en fisketur och for därför iväg en sväng..

Jag och dom två yngsta barnen stannade kvar hemma..och medans barnen busade (läs slogs och skrek..) passade jag på att koka krusbärssaft på bären jag plockade in igår..mums med hemmagjord saft..såå mycket godare än köpesaft..

Hoppas jag skall hinna koka mer innan bären börjar falla av..

 

 

 

Fixade sen middagsmaten och smsade hem storfiskarna..

 

Mätt och belåten tog jag sedan en sväng till ateljen medans alla grabbarna och älsklingen for till badplatsen..pojkarna badade för fullt medans älsklingen satt på land och huttrade..bara 17 grader ute nu juh..brr..

 

Jag passade på att sy klart en vimpelradda som jag fått beställning på..hoppas nu bara mottagaren blir nöjd..kanske skall leta fram lite mer tyger och försöka hinna/orka med att sy ännu en till variant innan torsdags morgon..

 

  

 

Vändbar variant..

 

 

 

Sen fick "väggstumpen" jag fixade till igår med lite hjälp utav goa M (..innan vi körde igång pysseljuntan..) lite tapet..

    

 

Då folk bara envisas med att travar in i den privata delen utav min atelje och börjar plocka i mitt material så kände jag att jag bara måste hitta på något som "markerade" lite mer vart den privata delen börjar plus dölja lite utav allt mitt material stök..

 

 

 

..vägg och "Ulla" på ena sidan och hyllförvaring på den andra..enkel lösning men jag hoppas att det skall funka som jag tänkt.. =)

 

Av Suzana - 8 augusti 2011 21:09

Ikväll tog vi tag i trädgården som verkligen fått "lida" och blivit vildvuxen i sommar..vi har varken haft tid, ork eller lust att ta tag i det hela..men ikväll ha det då äntligen blivit gjort..

 

Jag, älsklingen, näst äldsta sonen och minstingen kavlade upp tröjärmarna och högg i..gräsmattan är inte längre några dm hög..häcken är numera klippt..en del utav syrenhäcken som vuxit ut i garageinfarten och stora delar utav vår gamla rosenhäck fick stryka på foten och är nu ett minne blott (växer ju snart upp igen så..hihi..) och en del utav trädgårdens skatter fick komma in (köpa hem socker imorgon så skall det bli krusbärskräm och saft..mums..), mm..

 

Så skönt att ha det gjort..nu bara lite finlir i veckan utav det som "spretar iväg".. =)

 

 

Av Suzana - 8 augusti 2011 17:24

Idag har jag och goa M haft en lite pysseljunta i min atelje..

Skoj!! =)

 

Förutom att jag möblerade om lite och donade lite i själva ateljen så hann jag fixa klart en del pyssel och förbereda en del nytt..

 

Bla så blev ett par beställda fåglar på pinne klar..

 

    

 

 ..och ett par beställda örhängen likaså..

 

  

 

 Och då mina ordspråks tavlor har gått åt som smör i solsken så har jag fixat till..

 

  

 

..ett par nya.. <3

 

 Har förberett ett gäng stämplade ordspråkstavlor också, plockat ihop material till en beställd vimpelradda, sorterat lite knappar och donat..

 

Och efter allt pysslande så gick vi hem och åt älsklingens smarriga rabarberpaj.. <3


En toppen bra dag alltså! 


Och på fredag skall jag och goa M gå på bio.. =)

Av Suzana - 7 augusti 2011 17:18

Igår när jag var i ateljen fick jag klart en hel del småsaker..älsklingen och minstingen var ute på en dagstur med svågern och svägerskan så då passade jag på att sitta lite extra länge och pyssla..

 

Bla ett par nya armband..ena sålde redan samma dag.. =)

 

 

 

Ett par nya fåglar på pinne fick se dagens ljus också..dessa är beställd och jag hoppas dom får flytta till sitt rätta hem till veckan.. 

 

    

 

 ..och denna ensamma lilla pippi har fått flytta hem till oss..som vanligt skapar man massor..

 

  

 

..men sällan till sig själv..

 

  

 

..men nu har då även vi fått en pippi i vårt hus.. =) <3

Av Suzana - 7 augusti 2011 16:58

Idag har vi då firat min näst äldsta son..han fyller hela 17 år..tiden bara springer iväg..och jag som inte är en dag äldre än 25 år..eller hur var det nu..hmm.. ;) hihi..

 

Hur som helst så verkar gossen helnöjd med sin dag.. <3

 

  

 

 GRATTIS PÅ DIN STORA DAG GoGOSSEN!!

Älskar dig! <3

 

    

 

Tröjan jag och älsklingen köpte i Gävle blev en favorit direkt..

 

  

 

 ..och smörgåstårta var beställd även till detta kalas..mums! =P

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards