Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Helgen som gått..

Av Suzana - 15 augusti 2011 22:19

Den här helgen har det knappt varit en lugn stund..full rulle hela tiden..började lördagen med att kliva upp halv 7 på morgonen för att ta en dagstripp ner till Stockholm..vi hade bestämt med gammelmoster N att vi skulle hämta upp div loppisprylar (vad som dolde sig i dessa kassar får ni senare..) som hon ville skänka oss och sen var jag nyfiken på en butik på söder som heter Butik Under..sagt och gjort..vi styrde kosan ner till moster först..

Där fick vi lite i magen innan jag och g.moster N stegade iväg till Lions loppis som jag såg på invägen och  där N är stammis..blev en del fynd för min del..bla..

 

Ett par supersöta små änglar i porslin (5-7cm)..

 

  

 

..en liten charmig väckarklocka (max 12-13cm hög)..

 

   .

 

.ett pärlhalsband och en ljusmancett..

 

 

 

..plus några tygstuvar..

 

 

 

..allt för den nätta summan 70kr..

 

   

 

Därefter tog jag, älsklingen och minstingen tåget in till stan för att leta tag i butiken jag fått upp ögonen för..

 

Inga som helst problem och jag blev inte besviken..lite dyrt dock..dom köpte ett par loppis rådjur utav mig i sommar för 25kr tillsammans och nu sålde dom dessa vidare för 75kr och 95kr..

Man skall bo i storstan om man skall kunna ta betalt, det är uppenbart!  =) hehe..

 

Önskar att vi kunde få råd till ännu en Stockholms weekend snart..då skulle jag helt klart velat bo på söder..fanns så mycket skojiga butiker överallt och lekparker lite här och där..

Vi gjorde pause i en så att gossen fick busa utav sig lite.. =)

 

  

 

Medans vi vuxna fick vila fötterna en stund.. =P

 

 

Väl hos g.moster N igen hämtade vi upp gamla Bettan och styrde kosan hem mot byn igen..

Stannade till lite snabbt på Willys i Bollnäs för att köpa på oss lite kvällsgott och då jag fick upp ögonen för denna sötnos så blev det till att köpa hem lite godis också..

 

 

Sweet as candy..så sant som det är sagt.. =P

 

Söndagen började med en sovmorgon till kl.10 innan vi packade iordning oss för en dag i lingonskogen..

 

 

Efter bara ett par-tre timmar med bärplock, fika och korvgrillning så hade vi plockat ihop en 75liter lingon och fick ge oss för dagen..

 

Nöjd med det så passade jag på att ta några timmar i ateljen..

 

  

 

..resultatet blev..

 

 

 

..ett gäng fåglar på tråd..

 

    

 

..då jag redan hade sytt klart ett gäng fåglar så det var bara montering kvar..

 

Även några armband har fått se dagens ljus..dom går åt som smör i solsken så det gäller att fylla på lite smått då och då.. =)

 

   

Efter allt denna dag och lördagen slocknade jag redan när jag nattade gossen.. =D hihi..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards