Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Kvällscafe

Av Suzana - 23 maj 2011 13:56

För dryga halvåret sedan så startade ett supermysigt kvällscafe lite i "smyg" här i byn..goa E och hennes döttrar är det som driver detta underbara ställe..

 

Inredningen är supermysig lite bohemchic sådär..fikat smarrigt och billigt..bara plus från mig.. =)

 

 

 

Goa E (hon till vänster alltså.. ;) hihi..)..

Bakom henne är dörren in till bla deras lilla egna "glasblåseri" där dom ibland återbrukar gammalt glas och gör något nytt utav..

 

     

 

Fika i kvällssol..så mysigt..smarrig cheescake med hallon och en flaska cola 28kr..mums! 

    

 

Mitt fikasällskap för kvällen, goa L..

 

  

 

 Och jag trött, rufsig och lite sliten vid 21-snåret..hatar att vara med på kort.. =) hehe..

 

Kolla "soffan" jag sitter i..gjord utav en antik gammal järnsäng med underbara stora kuddar..

 

 

 
 
Lycke

Lycke

23 maj 2011 15:35

Jaa, älskar sådana gamla ställen, vad fin du är. och järnsängar..måste ha någon gång! Här regnar det nu, men jag hann fixa lite i trädgården tidigare när Liten sov..skönt! Vet du. Jag tror jag känner att jag inte vill verka tjatig och fråga igen om adressen. och så har jag så svårt hinna, orka ta mig till att posta stora paket. Du får gärna fråga henne själv. hon kanske inte såg min fråga - kanske ser sen, men det är så mycket nu, inte bara sömnen...tråkiga gräl med min mamma osv! Prova du att fråga - tror som sagt hon blir själaglad över de där..varför skulle hon inte bli kan man tänka :)
Många kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

23 maj 2011 17:57

Men goa du... hemska kort du fick på mig.. men supermysigt o trevligt hade vi.. de får vi göra om till veckan :)

Suzana

23 maj 2011 19:02

Mmm hämden är ljuv efter dom hemska korten du la ut på mig.. =) skratt..
Ja vi får göra ett till besök till veckan..

 
annastina

annastina

23 maj 2011 20:09

Det där kaféet hade jag gärna besökt! =)
Ååh! Vilka fina prylhyllor du fyndat !!!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

23 maj 2011 20:53

Lycka till kära fina! Allt blir bra, tänker inte så mycket på det - måste sätta tiden till familjen - inte idiotiska mödrar...respekt säger jag bara, borde de ha alltså :)!
Många kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

metronyx

24 maj 2011 10:32

Ser jätte mysigt ut, dit går vi nästa gång jag kommer : D

 
Annefia

Annefia

24 maj 2011 13:53

Så jättemysigt det ser ut!

http://blogg.fialand.com

 
Ingen bild

Nettan

24 maj 2011 15:23

Det fiket såg mysigt ut. Vart exakt i byn ligger det och vad heter det?

Suzana

24 maj 2011 15:37

Det ligger uppe på hembygdsgatan tror jag vägen heter, brevid optikern..gamla fridsrobutiken.. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards