Alla inlägg den 30 april 2011

Av Suzana - 30 april 2011 16:32

Idag har jag, älsklingen och minstingen varit ute på vift..började dagen med att kliva upp i ottan för att köra älsklingens äldsta son till tåget (han skall ner och tävlingsbowla i Kalmar över helgen..).. Tåget var en halvtimme förseenat och kom in kl.07.15  istället för 06.42 så vi fick vänta en stund..

 

Efter det hem en stund i väntan på att erikshjälpen skulle öppna kl.10..letade efter en vägghylla och ett bord till ett projekt men hittade inget som passade..

Kom ut med ett sött hjärtearmband och kakformar till pyssel i alla fall..15kr tillsammans..

 

 

Därefter tog vi en tripp till slottargården..en släktgård där jag spenderade största delen utav min barndoms sommrar..

Mysigt att bara komma ut i lugnet långt ut i skogen och njuta..

 

Älsklingen och minstingen njöt i solen och lillen smaskade blåbärs youghurt..


  

 

Jag lämnade kameran hos älsklingen och begav mig ut på nässelplock..resultatet blev att maken tog en tur och lekte lite med kameran..

Ajdå, jag fastnar tydligen fortfarande på foto.. ;) hihi..

 

            

 

Denna tegelpanneskylt tillverkade jag för åratal sedan..skoj att se att den hänger ute här även om dekorationen tagit mycket stryk och stora delar är borta..

 

 

 

Efter vår visit i lugnet for vi hemåt igen..svängde in en snabbsväng till goa svägerskan A och hälsade på lite..

Plockade lite mer nässlor så nu har jag en del som skall rensas, sköljas och förvällas ikväll.. =)

 

   

Man måste ju passa på att ta vara på det moder natur erbjuder.. Gratis och gott..kan det bli bättre? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards