Alla inlägg den 27 april 2011

Av Suzana - 27 april 2011 21:28

Måste ja bara visa allt jag fyndade på erikshjälpen med goa A idag..fanns tokmycket som föll mig i smaken denna gång och jag kåkade hem en stor kasse full och ett par gummistövlar på sidan om (älsklingens beställning..)..

 

En bra fynddag alltså! =)

 

Först tänkte jag visa det jag köpte hem i glasväg för att testa borra i..fick blodad tand efter Guns kakfat så jag tänkte att det skulle vara kul att skapa fler fat med blandning glas och porslin.. =)

 

  

 

Ett gäng skojiga spargrisar som skall få flytta ut på tradera..

 

  

 

..ett par utav Snövits dvärgar och en liten gris..

 

  

 

 ..även denna lilla gästkrok skall få flytta ut på T..

 

  

 

Pysselmaterial får man aldrig för mycket utav har jag fått för mig nån har sagt..hmm..vänta..kanske var det jag..hehe..

 

  

 

 ..textil kompott..

 

  

 

 ..lite annat "bra och ha" plock..

 

..och ursöta knappar som kanske blir till ännu ett återbruksarmband.. =)

 

Min vintagegarderob växer stadigt..denna turkosa skönhet ville följa med hem idag..då kunde jag ju bara inte säga nej.. 

 

    

 

Då den är sydd utan dragkedja så köpte jag på mig en passande (enligt mig i alla fall..) dragkedja så det skall bli lättare att ta av och på sig klänningen sen också..

 

   

 

En skön enkel kjol som jag tänker inviga redan imorgon fick följa med hem också..

 

    

..ljuvliga rosor mot svart bakgrund.. =)

Minstingens beställning utav Pelle svanslös bok kunde jag inte fixa men han blev glad åt en Alfons Åberg bok också..

 

Sen har jag fått på ett lager grundfärg och ett lager grönt på Guns kakfat också..men jisses vad kameran inte visar den rätta färgen..den är mycket mer mörkgrön än vad bilden visar..

 

  

 

Ja ja..hoppas att Gun skall gilla fatet i alla fall..tänkte försöka leverera det imorgon så jag måste slänga på ett lager färg till nu innan jag går och sussar kudden också..

 

  ..håll tummarna att det blir bra! =)

 

Av Suzana - 27 april 2011 10:16

Igår testade jag och älsklingen någonting nytt..vi borrade i glas för att färdigställa en kakfatsbeställning jag fått..

Gick riktigt bra så nu skall jag leta efter lite mer glas som jag kan komplettera mina kakfat med i framtiden.. =)

 

 

 

Lite färg och kakfatet är färdigt för leverans, hoppas att goa Gun med bloggen Rotbuserkes Gård skall bli nöjd.. =)

 

Blev en snabbis ner till öjeparken igår också..minstingen hade så mycket spring i benen så han bara måste få utlopp för innan sänggående så vi travade ner..

Jag, minstingen och näst yngsta sonen lekte och fikade i den nästan folktomma lekparken..

Lite gråmulet väder och folk gömmer sig inne verkar det som.. =) hihi..

 

 

 

När minstingen slocknat för kvällen så myste jag och nästyngsta sonen till det och hade lite filmkväll med popcorn och läsk..

Blev filmen i rymden finns inga känslor..superbra film..

 

 

 

Rekommenderar alla som inte sett den att se den..klart sevärd!

Den får 5 utav 5 möjliga stjärnor utav oss.. =)

 

Nej nu skall jag slänga mig genom duschen och sen på date med goa A..en sväng till erikshjälpen och jag kanske hittar lite glas att borra i och på uppdrag utav minstingen så är jag på jakt efter fler Pelle svanslös böcker till kvällens sagostund.. =)

*håll tummarna*

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards