Alla inlägg den 24 april 2011

Av Suzana - 24 april 2011 18:33

Idag har det mest varit trädgårdsstök som gällt..rensat lite i rabatter..bidragit till den närmaste majbrasan med kvist och ris..klippt ner lite gammalt..njutit utav det fina vädret..mm..

 

Älsklingen och en svåger har bytt bensinfilter på gamla Bettan, så nu hoppas vi att "hon" slutar hosta..

Efter det blev det fika ute på altan i den varma härliga solen med svågern, goa svägerskan, deras söta dotter och vännina innan dom for hem och vi fortsätte röja lite till här ute..

 

 

(foto från google)

 

När det började kurra i magen drog vi fram grillen och fixade ordning karrekotletter, strips och beasås..

Mums!

 

Sen sms:ade min goa vännina L att hon skulle med ungarna ner till öjeparken och jag och minstingen bestämde oss för att hänga med..

Mysigt med massa skitsnack, fika och lek.. =)

Lite trist att ett gäng fyllehundar störde lugnet med en massa stoj..sprang i bara kalsongerna och badade i det ännu iskalla vattnet..vid ett tillfälle stod en utav dom på broräcket och hojtade och vips hade han dragit ner kallingarna och gjorde proppellern..suck..

 

Älsklingen hämtade oss och vi tog en snabbvisit hem till min andra goa svägerska med familj..där blev det att vandra runt i trädgården och babbla lite med svägerskan medans älsklingen och svågern försökte få liv i en trimmer som tycks ha gett upp total..

Blir en nässelplockar tur dit någon dag också..såg några fina ställen där.. Och som svägerskan sa, du får komma och rensa hur mycket du vill.. =) hihi..

 

Nu sitter jag här nyduschad och lite sömnig..klockan är inte ens halv åtta men det känns som om att jag skulle kunna sova för natten redan nu..men lite mys i soffan med älsklingen skall jag allt försöka orka med i alla fall..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards