Alla inlägg den 16 april 2011

Av Suzana - 16 april 2011 17:47

Nu får det räcka med bakat inför morgondagen..förutom dagens misslyckade rulltårtor som blev till en lyckad tårta..så har jag i alla fall slängt ihop en sverigekaka och ett bunt chokladsnittar..nu säger kroppen stopp..och då har vi ju ändå en del städning och plock kvar.. =/

 

    

Av Suzana - 16 april 2011 14:11

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt men bra ändå..skulle baka två choklad rulltårtor med grädde och banan som fyllning..men när jag skulle till och rulla ihop dom så blev det inte som jag tänkt..dom vart för "stela" helt enkelt..

Så vad göra..hmm..jo på med grädde och banan..på med nästa rulltårtsbotten och mer grädde..

Efter att jag dekorerat med mer banan och strössel imorgon så bidde det en födelsedagstårta istället och det är väl inte så tokigt det heller.. ;) hihi..

 

 

Av Suzana - 16 april 2011 12:24

Idag blev det en liten snabbsväng till erikshjälpen igen..visste att dom hade billiga pärlor just nu så jag köpte dom två sista påsarna.. (köpte 4 stycken tidigare i veckan som jag redan färgsorterat i burkar och småpåsar (tills glasburkar skall bli tillgänglig..)..skall till och pyssla några födelsedagspresenter till mina äldsta söner bara jag får ihop färger så det räcker till mitt projekt..i år blir det ju som sagt mest pysslade och loppisköpta presenter..)..

 

 

..ett gäng böcker (tre Alfons böcker minstingen skall få i f.present, en vacker gammal Snövitbok till mig och ett par småböcker som gossen skall få höra vid sänggående..)..

 

 

..och sist men inte minst ett glaspäron (som jag tänkte skall få lite färg..) och en liten söt tuppewareburk alá 60-tal..

 

    

 

Nu dax att baka lite mer och sen behöver altan få sig en uppfräschning så det kan bli lite fika ute imorgon för dom som vill också.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards