Alla inlägg den 10 april 2011

Av Suzana - 10 april 2011 16:47

Idag firar vi då andra påskadvent med lite god "påskig" mat..efter en delikat middag med marinerad ugnstekt kyckling filé med ris och en gräddig sås så avslutade vi med en efterrätt alá ägg..mums med grädde och persika.. =)

 

 

Trevlig andra påskadvent önskar jag er alla goa bloggvänner! <3

Av Suzana - 10 april 2011 16:22

Tack vare goa Lycke så har jag äntligen hittat inspirationsbilderna där jag fick ideén vad man kan göra med fina porslinslock.. =) <3

 

Detta är vad jag skall göra..

 

   

..snyggt eller hur? =)

 

Bilderna fanns inne på fina Mayas blogg.. <3

Av Suzana - 10 april 2011 16:05

Efter gårds städningen så kände vi inte riktigt för att gå in ingen så vi packade ner lite fika och for ut lite i skog och mark..

 

Blev bla en tripp upp till björatjärn..

 

    

 

..kul kul tycker gossen..

 

    

 

 ..här var vi.. ;)

 

 

 

Tussilago eller tuffsalagom som jag brukar kalla dom.. =) hihi..

   

Av Suzana - 10 april 2011 15:48

Idag har jag, älsklingen och minstingen haft en riktig utedag..det har varit en lite gråmulen dag men inte kallt och blåsigt så det har funkat bra.. =)

 

Snön är nästan helt borta här nu och "förödelsen" är stor..mycket som inte hann in innan snön kom..saker som nu borde få "sommarvila"..mm..

 

 

     

 

..så idag har vi genomfört operation "vårstäda gården"..

 

       

 

..så mycket bättre.. =)

 

Rensade även ett par rabatter och hittade tulpaner som är på god väg och i gräsmattan sticker ett gäng krokusar upp här och där..


    ..härligt!

 

Nu ser jag bara fram emot att köpa hem penseér och vårpynta trappan och altan lite också.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards