Alla inlägg under mars 2011

Av Suzana - 14 mars 2011 13:58

Tänkte visa några av dom fynd jag gjorde i Enköping dagen innan min op..hann ju med rödakorset och brödet & fiskarna..

Förutom tre fina kjolar (..som jag bara inte orkat fota just nu.) så hittade ja denna underbara lilla vas (tung liten pjäs, kan inte tyda märket, men tror att den inte är utav det billiga slaget..)..

 


Även gokillen fick lite "nytt"..förutom 2 barnböcker så fick han detta söta förkläde..


   

 

Kolla va stark jag är mamma..!! =) 


 


Sen blev det lite annat blandat..ett sött glas, örngott, påslakan och en manschester kepa..lite tveksam om jag skall behålla kepan men vi får se.. =)

 

  


Av Suzana - 14 mars 2011 10:08

Det går sakta men säkert framåt..min ork börjar ladda lite..så jag blir inte lika dyngsur i svett så fort jag försöker hjälpa till lite lite här hemma..vet att jag bara skall ta det lugnt och låta älsklingen jobba, men jag blir tokig av att bara sitta och glo medans andra sliter..

 

  

..så jag hjälper till där jag orkar..med varierande resultat.. ;) hehe.. 

 

Magen funkar mycket bättre nu och jag lär mig sakta men säkert att äta..man är som barn på nytt..


Av Suzana - 12 mars 2011 17:31

Så peppande att läsa alla kommentarer ni lämnar..tack det värmer verkligen i hjärtevrån.. <3

 

Svarar på era fina kommentarer i den takt jag orkar..blir inga långa datastunder åt gången ännu..inte ens sen älsklingen piggade upp min tillfälliga datavrå med en härlig bukett utav tulpaner..han är bara för go min underbara make..

Vad skulle jag göra utan dig hjärtat mitt..älskar dig så mycket! <3 <3

 

   


Jag känner mig trots allt starkare..var till hc för att ta snabbsänkan..den går åt rätt håll..

Tog en snabbsväng genom en tillfällig "klädutförsäljning" bara för att inte vara "bara hemma"..fanns mycket fint..men köpte bara ett par mysiga flanell sov/mysbyxor för 99kr åt mig själv..bra med knyt i midjan nu när man inte kommer stå still i vikt..  <3

Av Suzana - 11 mars 2011 10:43

Idag känner jag att jag har fått tillbaka åtminstone lite ork så jag vill visa ett litet livstecken och tacka för alla goa kommentarer som regnat in <3

Jag lever även om det känns knappt..sitter just nu nere vid köksbordet med bärbara..funderar på vad jag skall tvinga i mig att äta här näst..har så ont..är såååå otroligt trött och nere i skorna..tur att älsklingen blir hemmapappa närmaste 4 veckorna..

 

Min op började med titthålsop 3/3 vid kl.14..op verkade gå bra och jag hamnde inne på uppvak..första timmarna gick bra..sen kom dom hemska smärtorna..fick morfin i massor..först la sig smärtan några timmar..sen var det kört igen..provade att gå på toa igen..kom därifrån mer död än levande..blev akut öppen op..min tunntarm var punterad och massa galla, mm, hade runnit ut i buken..dom fick spola ur buken, laga tarmen och pumpa mig full med morfin och antibiotika..fick stanna länge på uppvak..i efterhand fick jag reda på att jag kunde ha satt punkt för mitt liv här på jorden den natten..

 

  

Kom hem igår kväll..dötrött och nere men ändå glad att äntligen vara hemma igen.. <3

Vet inte riktigt hur många kilon som rasat sen flytdietstart..men mer än 10kg är det i alla fall..just nu känns överlevnad viktigast..behöver ta mig tillbaka till livet..

Skall försöka peta i mig lite kokt ägg..ta vattenflaskan och krypa upp i soffhörnan under ett varmt täcke..huttrar rejält nu..


Än en gång tack för alla goa kommentarer och jag lovar att svara alla mer personligt senare när jag blir piggare.. <3 <3

Av Suzana - 3 mars 2011 11:22

Då sitter jag här på kirurgslussen och väntar på att det skall vara dax för min op..vad jag vet nu så blir den vid kl.14..pirrigt som tusan!! =)

Känner mig supersöt med risigt hår, sjukhuskläder toppad med en mintgrön rock med rosa och gula blommor i äkta 80-tals stuk..skratt..åhh nu får tiden rinna iväg så det är dax snart..blir tokig (ja tokigare än vanligt då..hehe..) utav denna väntan..grr.. =)

Men dagen D här i alla fall så jag får väl stå ut att vänta några timmar till då..

 

Håll tummarna för mig! <3



  


Av Suzana - 2 mars 2011 18:54

Som många har påpekat så har jag missat en bokstav i beauty så kan det gå när man är ivrig och broderar på frihand..men jag får väl fixa till det senare..just nu är jag i Enköping och laddar inför morgondagens op. =)

 

  

Av Suzana - 1 mars 2011 21:59

Idag när jag köpte mina loppisdukar hade jag en liten ide som malde i bakhuvudet..

En ide vad jag kunde göra med dom i kombination med en utav broderi ringarna jag köpt tidigare..och så här långt är jag hyfsat nöjd.. =)

    


..tanken är att det skall bli någon slags ordspråkstavla..


 

 

..men långt kvar till färdig skapelse.. =) 

Av Suzana - 1 mars 2011 17:06

Idag har jag haft date med goa A igen..blev en "fika" på centrum cafe i vanlig ordning..hmm eller..jag festade loss med en nutrillet shake och A mumsade toast med sallad, kaffe och chokladboll.. =)

 

Vi passade på att titta in på secondhandsdelen också förstås..jag hittade denna underbara Barbiebok och ett gäng dukar till pyssel, allt 20kr..

 

  

 

..och goa A hittade en söt topp och kofta för 50kr tillsammans..billigt och bra sätt att förnya garderoben på.. =)

 

Ikväll skall jag packa det sista till oss alla och förbereda inför morgondagens resa ner till Enköping..pirret i magen bara växer och fjärilarna fladdrar hysteriskt..snart snart är det dax för mitt "nya" liv..åhh va jag längtar!! <3


Håll tummar och tår för att min op skall gå bra! =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards