Alla inlägg under mars 2011

Av Suzana - 22 mars 2011 16:30

Idag har jag, älsklingen och minstingen tagit en sväng upp till kygelvallen..lite blåsigt med annars fint väder..blev korvgrillning och lek för hela slanten..

 

    

 

Spännande med eld..

 

   

 

 Åka kälke är superskoj, speciellt om pappa åker med.. =)

 

     

 

Skonar er från foto på mig..älsklingen tog ett men allvarligt talat..såg ut som en zombie.. =) skratt..

Av Suzana - 21 mars 2011 22:00

Idag har jag då tagit ut mig totalt

..IGEN..svårt att lära gamla hundar sitta verkar det som..

 

Började dagen med att hänga med älsklingen och minstingen på centrumcafe..dom fikade och jag gluttade på loppisdelen..

 

Hittade ett halsband med trärena pärlor modell BIG som jag tror kan bli skoj i någon knallig färg a´la 80-tal som verkar vara inne nu..

 

  

 

..och denna ljusstake från gissningsvis indiska fick också följa med hem..

 

 

 

Efter cafebesöket tog vi en sväng hem till mina goa morföräldrar och pratade lite "skit" medans minstingen röjde runt med alla gamla leksaker mormor har spart i en stor låda.. 

 

Där efter blev det en vända hem till min snälla svägerska C..allt för att slippa åka hem och mögla..ännu mer "skitsnack" och skratt.. =)

 

Hem en snabbis..innan det var dax att styra kosan mot Bollnäs i vanlig ordning måndagar och onsdagar..(då älsklingens äldsta son skall hämtas efter bowlingen..)..

 

Hann in en snabbsväng på rödakorset innan hämtning och kom hem ännu ett härligt gammalt täcke rikare..

 

 

..och i vanlig ordning fick även lite pysselmaterial följa med hem också.. =)  

 

     

Sen vi hämtat upp gossen så styrde vi kosan hemåt..

 

Väl i byn hoppade jag av vid ica..in handla till kvällsmaten (taco) och sen äntligen hemåt..

 

Ont ont i kroppen..vill inte "jobba" mer idag..vill bara krypa upp i tv-soffan och mysa med älsklingen innan jag slocknar för natten.. <3

Av Suzana - 20 mars 2011 09:37

Uscha..nu är nästan hela familjen magsjuk igen..det har gått och blivit en ond cirkel tror jag, verkar bara ta om och ta om..först var det näst äldsta sonen..sen minstingen..igår började näst yngsta sonen kräkas..inatt insjuknade älsklingen och hans äldsta son också..och nu på morgonen startade näst äldsta sonen IGEN..huah.. =(

 

Känns hopplöst då jag inte är stark nog att ta hand om alla..men bara bita ihop och göra sitt bästa.. <3

 

  

Av Suzana - 19 mars 2011 17:38

Trött som få men minst lika envis..envis som en gammal get..hihi..vägrar bara sitta hemma mögla hela dagarna..

 

Efter en jobbig sömnlös natt så ville jag hitta på något kul..så jag, älsklingen och minstingen tog en sväng till erikshjälpen..medans grabbarna fikade så tog jag min vanliga sväng igenom alla fina saker..hittade inget som föll mig i smaken dock så jag kom tomhänt därifrån..ja vet..otroligt men sant.. =) hihi..

 

In på ica en sväng och köpte hem lite proviva och youghurt..standard "mat" numera..hem vila en stund..

 

Kom på att det kanske skulle vara kul att titta förbi södran en snabbsväng och se hur affärerna gått..måste fixa lite nya saker dit..hade fått sålt 2 tavlor och ett armband..kul att någon uppskattar det man skapar.. =)

 

Tittade igenom tjejernas loppisdel också och hittade detta läckra retrotyg..ex antal meter för billiga 40kr..det kallar jag fynd! <3

 

  

 

Nyss hemkommen ifrån en partylite visning hemma hos goa A, söta syster yster övertalade mig att hänga med och träffa lite folk..och varför inte tänkte jag..kan ju lika gärna sitta där och se halvdöd ut lika väl som här hemma.. hehe..

Tack för en mysig stund gumman! <3

 

Av Suzana - 17 mars 2011 22:54

Idag har jag haft ännu en tröttdag..längtar grymt mycket tills den dagen då jag fått riktigt kläm på det här nya livet så ja får tillbaka lite ork och energi..

 

Har i alla fall försökt göra lite nytta idag..varit till hc och tagit alla 49 stygnen..plockat och donat lite..vilat massor..påbörjat boken pippipower av Gitte Jörgensen..packat in packet till goa Lycke <3..mm..

 

  

 

Stackars liten..nyss vaknade minstingen och började kräkas och ha aj i magen..suck..det är väl ännu en tur med magsjukan vi har att vänta då..

Fick just hem näst äldsta sonen idag..han har bott hos snälla storebror under sin magsjukeperiod för min skull..näst yngsta sonen har klagat på magen idag också..suck..

Ja ja det är ju bara att bita ihop och se glad ut..

Av Suzana - 17 mars 2011 21:28

Kom just på att jag inte har visat alla fina fynd jag gjort denna vecka..blev ju en sväng till röda korset i Bollnäs i måndags och igår blev det en sväng till erikshjälpen här i byn..

 

På röda korset hittade jag bla. denna underbara brödburk för hela hårdbrödkakor, ett läckert påslakan och ett supersöt grytlapp med flugsvampar på..

 

 


..en söt påskkyckling till samlingen för en krona och..

 


  ..lite kitshigt julgranspynt fick också följa med hem.. <3


 


Sen så hade jag då en date med goa A igår och vi hann med en sväng till erikshjälpen och en liten fika.. 

 

Fyndade bla. denna söta vägglampa..jag är inte så förtjust i tyget men modellen har jag letat efter ett tag nu..med lite pyssel så blir den perfekt..


  

 

  ..lite små "skrammel" som fick följa med hem..fått dille på "gamla" skojiga vykort..alltid bra att ha hemma..och härliga våriga ljusmanschetter..

 

 

..härligt påskägg a´la mina påskrishängen..

 

   


..och sist men inte minst en underbar badrock till lilla hjärtegrynet, perfekt till sommarens alla utomhus bad..

 

 


..bara kolla in mönstret..såååå läckert!! <3 


  

Av Suzana - 15 mars 2011 20:11

Jag är sååå himla trött idag och värken gnolar..synden straffar sig ju själv heter det ju..idag få jag må hund för mina utsvävningar igår..men man måste ju testa sig fram.. =)

 

Imorgon har jag date med goa A och vi skall en sväng till erikshjälpen..får se hur jag mår efter det..men jag vägrar sitta här hemma och mögla.. =) hehe..

 

  

Av Suzana - 14 mars 2011 22:10

Idag har jag testat mina smärt gränser en hel del..försökt vara ute på så mycket som möjligt..blev en sväng till mitt favvo cafe här i byn..medans älsklingen och minstingen fikade kollade jag igenom loppisdelen där..fann denna läckra 50-60-tals kjol..

 

..gillar tyget skarpt.. <3

 

Efter det tog vi en tur till mina goa morföräldrar..ville INTE hem..rastlös..där blev det lite prat och älsklingen tog en kaffe medans minstingen lekte..mormor har stickat halsdukar till en massa barn, barnbarn och barnbarnsbarn i vinter..men då vi ju är en bunt så är det inte helt lätt att hinna med..så jag fick med mig några garnnystan och stickor hem..så nu skall jag dra igång en stickning med halsduk till minstingen är det meningen..dom andra pojkarna förutom äldsta får vackert vänta tills nästa vinter.. =) 

 

Minstingen ville sen äta ute så då fick det bli "korvmojen"..han och älsklingen blev mätt och belåten på korv, strips och räksallad medans jag smuttade lite på en mer..


Därifrån hem en sväng så jag fick lite i magen också..efter det var det dax att fara mot Bollnäs för att hämta hem älsklingens äldsta son..då vi var lite tidig så hann jag med en sväng in på rödan också..blev några fynd i vanlig ordning (foton kommer vid ork..)..

Vid sonens bowling finns både dollar och karlsson och jag hann gå igenom båda lite snabbt..handlade som vanligt mest åt andra men denna lilla söta börs för en tia kunde jag bara inte motstå att köpa till mig själv.. <3


   


Hemåt..en sväng in på ica innan det ÄNTLIGEN var dax för hemfärd..dyblöt i svett, döslut men nöjd så sjönk jag sen ner i soffan..

Det var alltså så högt min smärtgräns låg..fast hade jag fått lov att  promenera mellan alla de olika ställen också så hade jag nog inte ens orkat en fjärdedel av dagen..nu är det bara soooova som gäller..

Natti natt! 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards