Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Suzana - 24 mars 2011 21:33

Idag har jag haft ännu en dag med mycket fläng..envis som en åsna och trots halvstormvindar..

 

Började kl.10 med en tripp till hc med näst äldsta sonen..då han har haft "magsjuka" i närmare en månad nu så har vi fått nog..måste undersökas..misstänker att han fått magkatarr och ev magbråck (tydligen ärftligt..suck..)..

 

 Direkt därifrån till en date med goa A på centrum cafe..blev mys och prat en bra stund innan vi drog ut på byn..

 

Först in på "södranloppiset"..där blev jag förälskad i denna underbara tavla..

 

 

På baksidan står det broderad utav Lisa 1975 så den är bara 4år yngre än jag.. =) hihi..

 

Därifrån blev det konsum där jag hämtade upp ett dhl paket med denna sötnos i..

 

..ännu ett tillskott till min "vintagegarderob"..

 

Därifrån in på en klädutförsäljning där jag fyndade ett par leggings till mig själv och tre par strumpor till minstingen..han har massor utav strumpor men knappt ett matchande par.. =) hehe..

 

In en sväng på into..kollar reastället..hittade en snygg kort grå kjol för 50kr..

 

Sen in på ett tillfälligt loppis som den ena blomsterhandeln här i byn ordnat för att få undan lite på lagret inför flytt..

Fanns sjukt mycket fina saker där..hittade ett par småsaker som jag skall pyssla lite med och sälja vidare..har massor utav ideer..nu fattas bara ork och energi..

 

Till dagis hämta upp minstingen..därifrån travade vi vidare till älsklingens jobb..där pustade vi ut ett par minuter innan älsklingen vart klar..

 

In i bilen..älsklingen hade ärende till autoexperten och banken och jag apoteket..tanka bilen..hämta upp släpkärra..hem och stuva in sopor och iväg till återvinningen..pust..

 

Äntligen hemma..vila en stund..

 

Hittade ännu ett litet traderafynd i postlådan..

 

 

..min "vintagegarderob" ser bättre och bättre ut..ja om man inte frågar maken.. =) hehe..

 

Älsklingen och minstingen blev sugen på att åka och hälsa på min goa svägerska A..så vi stuvade in oss i bilen igen och for iväg en stund..

 

Efter fika och en trevlig pratstund så styrde vi kosan hemåt där jag fixade till creeps till ungarna..

 

Fick finfrämmande i form utav äldsta sonen och hans söta flickvän L..blev bestämt att vi skall ta en tripp till Bollnäs med dom imorgon..

 

Nu är jag mer död än levande och tänker sjunka ner i soffan med älsklingen och inte göra ett dyft mer ikväll..så det så.. ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards