Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Ingen rast ingen ro..

Av Suzana - 14 mars 2011 22:10

Idag har jag testat mina smärt gränser en hel del..försökt vara ute på så mycket som möjligt..blev en sväng till mitt favvo cafe här i byn..medans älsklingen och minstingen fikade kollade jag igenom loppisdelen där..fann denna läckra 50-60-tals kjol..

 

..gillar tyget skarpt.. <3

 

Efter det tog vi en tur till mina goa morföräldrar..ville INTE hem..rastlös..där blev det lite prat och älsklingen tog en kaffe medans minstingen lekte..mormor har stickat halsdukar till en massa barn, barnbarn och barnbarnsbarn i vinter..men då vi ju är en bunt så är det inte helt lätt att hinna med..så jag fick med mig några garnnystan och stickor hem..så nu skall jag dra igång en stickning med halsduk till minstingen är det meningen..dom andra pojkarna förutom äldsta får vackert vänta tills nästa vinter.. =) 

 

Minstingen ville sen äta ute så då fick det bli "korvmojen"..han och älsklingen blev mätt och belåten på korv, strips och räksallad medans jag smuttade lite på en mer..


Därifrån hem en sväng så jag fick lite i magen också..efter det var det dax att fara mot Bollnäs för att hämta hem älsklingens äldsta son..då vi var lite tidig så hann jag med en sväng in på rödan också..blev några fynd i vanlig ordning (foton kommer vid ork..)..

Vid sonens bowling finns både dollar och karlsson och jag hann gå igenom båda lite snabbt..handlade som vanligt mest åt andra men denna lilla söta börs för en tia kunde jag bara inte motstå att köpa till mig själv.. <3


   


Hemåt..en sväng in på ica innan det ÄNTLIGEN var dax för hemfärd..dyblöt i svett, döslut men nöjd så sjönk jag sen ner i soffan..

Det var alltså så högt min smärtgräns låg..fast hade jag fått lov att  promenera mellan alla de olika ställen också så hade jag nog inte ens orkat en fjärdedel av dagen..nu är det bara soooova som gäller..

Natti natt! 

 
 
Annefia

Annefia

15 mars 2011 01:51

Vilket härligt tyg! Så fort jag såg det, innan jag läste texten, tänkte jag att det skulle vara snyggt till en kjol.

Glöm inte bort att vara rädd om dig själv! Det är lätt att få bakslag om man pressar sig själv för hårt (även om det nu är helt olika fel på dig och mig).

http://blogg.fialand.com

 
Lycke

Lycke

15 mars 2011 15:41

Menoj vad härligt du kommit igång..underbart att se..och den där börsen vad söt - var det Dollars..måste nog dit!
Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
mia

mia

15 mars 2011 16:55

Så gullig börs.

/Mia :)

http://www.kiiromi.se

 
Sarah

Sarah

17 mars 2011 21:36

Tack för fina kommentaren! Jag älskar den lillas förkläde i inlägget under- jag har ett likadant i svart som vi har haft hemma länge och som är en favorit, men det var ruskigt snyggt i grönt! :)

http://pellasparlor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards