Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Jag lever..

Av Suzana - 11 mars 2011 10:43

Idag känner jag att jag har fått tillbaka åtminstone lite ork så jag vill visa ett litet livstecken och tacka för alla goa kommentarer som regnat in <3

Jag lever även om det känns knappt..sitter just nu nere vid köksbordet med bärbara..funderar på vad jag skall tvinga i mig att äta här näst..har så ont..är såååå otroligt trött och nere i skorna..tur att älsklingen blir hemmapappa närmaste 4 veckorna..

 

Min op började med titthålsop 3/3 vid kl.14..op verkade gå bra och jag hamnde inne på uppvak..första timmarna gick bra..sen kom dom hemska smärtorna..fick morfin i massor..först la sig smärtan några timmar..sen var det kört igen..provade att gå på toa igen..kom därifrån mer död än levande..blev akut öppen op..min tunntarm var punterad och massa galla, mm, hade runnit ut i buken..dom fick spola ur buken, laga tarmen och pumpa mig full med morfin och antibiotika..fick stanna länge på uppvak..i efterhand fick jag reda på att jag kunde ha satt punkt för mitt liv här på jorden den natten..

 

  

Kom hem igår kväll..dötrött och nere men ändå glad att äntligen vara hemma igen.. <3

Vet inte riktigt hur många kilon som rasat sen flytdietstart..men mer än 10kg är det i alla fall..just nu känns överlevnad viktigast..behöver ta mig tillbaka till livet..

Skall försöka peta i mig lite kokt ägg..ta vattenflaskan och krypa upp i soffhörnan under ett varmt täcke..huttrar rejält nu..


Än en gång tack för alla goa kommentarer och jag lovar att svara alla mer personligt senare när jag blir piggare.. <3 <3

 
 
Ingen bild

kicki

11 mars 2011 11:21

Hej min vän
Jag har kollat varje dag om du skrivit något Skönt att veta att du är tillbaka igen
Nu tar du det lugnt och vilar mycket låt andra pyssla om dej nu så småningom kommer du se att det var värt allt det onda och hemska ett nytt liv har börjat
Ha en bra helg

kram från kicki

Suzana

12 mars 2011 07:13

Tackar!

 
Jenny

Jenny

11 mars 2011 12:16

Men OMG!! Vad läskigt. Usch o fy för att du råkade illa ut! *OGILLAR SKARPT* Men otrolugt glad att du överlevde och att du är tillbaka hemma igen. Hoppas du fått hem mkt. smärtstillande nu, för man skall inte ha ont i onödan. STOR KRAM till dig! Kämpa på nu så blir nog allt bra igen.

http://jennybergvall.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

11 mars 2011 13:06

Oj oj, men skönt du är hemma välbehållen.. Ta hand om dig riktigt..

http://suzzisvardag.blogspot.com

 
Milla

Milla

11 mars 2011 13:49

Oj kära nån det lät inte bra detta! Många kramar till dig, hoppas du repar dig och tar hand om dig nu! kram Milla

http://millaflower.blogspot.com

 
Viktoria - stjernfall

Viktoria - stjernfall

11 mars 2011 14:09

Usch vad läskigt :( Men tur att det under omständigheterna slutade bra iaf!

Massa kramar till dig!

http://stjernfalls.blogg.se

 
Lotten

Lotten

11 mars 2011 14:27

Usch då, det låter inget vidare! JAg ser ju sådana här komplikationer allt som ofta hos oss.... det är därför jag nog aldrig skulle våga göra en sådan op.
Skönt att du kom ut på andra sidan med livet i behåll! Ta hand om dig och familjen!

Kraam Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Annefia

Annefia

11 mars 2011 14:41

Usch så hemskt! Skönt att du är hemma nu i alla fall!

http://blogg.fialand.com

 
Ingen bild

Metronyx

11 mars 2011 14:58

Älskade du, jag är iaf glad att det inte gick värre!Saknar dig massor. Kommer kanske upp så fort du orkar, kram!

 
Lycke

Lycke

11 mars 2011 15:33

Ååå herregud!!!! Det lät inte bra det där. Var så orolig faktiskt..att det gått tokigt! Men nu är det lagat och ok? Vet ju att det kan vara riskabelt det där, har i allafall sett program om det på TV! Underbart att höra från dig rara fina..
Fredagskramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
erry

erry

11 mars 2011 16:13

Men åh, vilken pärs gumman! Skönt att du är på bättringsvägen, jag har väntat oroligt på livstecken från dig. Vad bra att mannen kan vara hemma och ta hand om dig och barnen. Krya på dig!

http://gall-erry.blogspot.com

 
Aina

Aina

11 mars 2011 19:48

Ojj, tur att du e stark och har vilja. Du kommer klara detta galant.
Många kramar Aina

http://ainasfoto.blogspot.com

 
elsa

elsa

12 mars 2011 08:36

Hej!
Hoppas att allt kommer att gå bra, har flera vänner som gjort samma op. Det har gått bra för alla.
Ta nu hand om dig...tänker på dig <3

http://elsaspysselrum.blogspot.com

 
Ingen bild

kina

13 mars 2011 01:19

Hej! Jag har varit in och kollat varje dag om du skrivit något. Men det bär lät ju inget vidare fy!.Men det är ju skönt att du är hemma välbehållen trotts allt. Så ta hand om dig nu kramiz.

Suzana

13 mars 2011 06:52

Ja jag är evigt tacksam för att det gick så pass bra som det gick trots allt.. Nu tar jag mig sakta men säkert tillbaka till livet..tur att man är envis.. =)

Kraaaaaam

 
fröken pyssel

fröken pyssel

14 mars 2011 22:37

Oj vad otäckt :-( Vilken tur att du lever! Hoppas du mår bättre snart.

http://pysselmama.blogspot.com

 
Fröken Prickig

Fröken Prickig

25 mars 2011 13:17

Oj! Dramatiskt... och skönt att du mår bättre! Styrka till dig:)

http://frokenprickig.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards