Alla inlägg under november 2010

Av Suzana - 5 november 2010 12:11

Vaknade imorse med en sån himla lust att förändra mig lite..jag och minstingen tog en dusch/bad och sen satte jag saxen i håret och..klipp klipp..bort med 2dm och vips så har jag nu lugg..

 

  

..kanske inte blev så supersnyggt men får väl finlira lite sen med saxen igen..hur som helst..förändring förnöjer heter det väl.. =)


Inte stopp där..när jag ändå var i farten så passade jag på att fixa med både tå och fingernaglar så nu är dom filad och klippt och har fått 2 lager utav ett nytt nagellack som jag köpte för en tid sedan..metallic turkos..ny färg för mig..

Ni skall slippa se mina fötter och händer så ni får använda fantasin.. =)


Full rulle på nöjd gosse också..han har röjt och möblerat om massor i sitt nya leksskåp..

  

Tänka va lite färg och förändring på olika vis kan förgylla vardagen för oss människor så mycket som det gör.. =) <3 

Av Suzana - 5 november 2010 12:07

Han är så himla go och duktig min älskling..igår när man var som mest sugen på något smarrigt så ställde han sig och bakade sitt helt suvuränt goda filbröd..så sen vart det föräldra mys framför tv:n med tända ljus..nybakat bröd med en kopp gott te..kan det bli såå mycket bättre? =) <3

 

      

Mmm mumsigt!

Min nya favvomugg köpt på ica.. <3

Av Suzana - 4 november 2010 19:16

Just nu håller jag på att lägga ut tokmycket på min traderasida..lägger ut något nytt i stort sett dagligen..

 

Här kommer ett litet smakprov på vad jag har ute..

Bla..

Detta shabby chica städsettet..sååå sött!

 

   

Den mysiga 60-70-tals lampan!

  Detta läckra frukostset!

 

   

Sötaste klänningen i stl. 110cl.

  70-tals frukostskålarna.

  Och sist men inte minst alla söta 70-tals handdukskrokar jag hittade igår.. =)

 

    


Har mycket mycket mer där ute för alla smaker och mer kommer som sagt ut så är ni nyfiken så gå in och kika vettja! =) <3 

Av Suzana - 4 november 2010 14:59

Idag har jag, minstingen och näst yngsta sonen spenderat några timmar i lekparken, trots lite blåst och kyla..så var det mysigt..

 

Tog med varm choklad och lite fika och en stor filt så det funkade hyfsat att hålla värmen i alla fall..ja plus att man ju inte direkt satt still hela tiden.. =) hihi..

 

          

..och på slutet innan vi skulle gå och möta älsklingen efter jobbet så kikade även solen fram..den värmer inte mycket men höjer ju mysfaktorn en hel del i alla fall.. =)

 


Av Suzana - 3 november 2010 16:56

Blev även en snabbsväng till erikshjälpen idag också..nån som är förvånad?..knappast.. =) hehe..

 

Hittade en hel del skoj som vanligt..tror nog allt skall få flytta ut på tradera..skall lägga ut massor utav mina fynd närmaste dagarna är det tänkt..

 

Kolla in dessa underbara sjukhusdockor..inte riktigt kompletta men ack såå charmiga.. <3

..måste tillägga att dom är en ca 50cm höga..

 

..en rolig saltkvarn..gissar på 60-70-tal..

   


..en superrolig "grej", alltid lika kul att hitta lite udda kuriosa.. 


..när man hittar såna här skönheter så önskar man verkligen att man hade en liten dotter..bara sååå underbar..minstingen skulle helt klart kunna ha den men nu skall vi vara lite snäll så min lilla skyltdocka fick agera modell denna gång.. =) hehe..

    


Detta supersöta baby påslakan fick också följa med hem..


..liksom dessa underbara 70-tals handdukskrokar! <3   


Bra fynddag idag också alltså! =) <3 

Av Suzana - 3 november 2010 16:42

Idag har jag fått tummen ur......och gjort klart lite saker här hemma..började med att fixa upp minstingens efterlängtade "dörr" så han kan stänga om sig lite i vardagsrummet/hans lekrum..

 

 

..mitt läckra dyra loppisfyndade tyg fick komma till nytta här..skall korta av det en bit sedan också bara men inte idag..


  

..någon är mäkta stolt och supernöjd med sin "dörr"..

 

..hade garinstång och ringar hemma..men ingen uppsättning och knopp så dom köpte jag sist på rödan för bara några korvören..

Blev riktigt bra tycker jag om jag får säga det själv! <3

 

Sen så har jag äntligen tapetserat det sista på gossens lekskåp så nu har vi "inrett" lite där idag också och gossen önskade sig två till lika leksakslådor så det får bli ett inköp nästa gång vi besöker rusta..

     

..skall hitta på den perfekta färgen till skåpets utsida också nu bara..funderar på att "plocka" nån färg ifrån tygdörren..vad tycker ni om det?

 

Några fler julklappshängen har fått sett dagens ljus också dom senaste dagarna..

 

    

..och dessa har kompletterats med lite "snöflingor"..bättre tyckte då jag i alla fall.. =) <3

Av Suzana - 2 november 2010 19:11

Idag var jag, älsklingen, minstingen och älsklingens näst äldsta son ner till Bollnäs igen..det var dag att lämna in näst äldsta sonens laptopp på lagning..dessa datorer är ett gissel..är det inte det ena så är det de andra som strular..

 

Hur som helst resulterade det i en snabbvisit på erikshjälpen där..dom hade plockat fram julsakerna och jag hittade dessa..

 

  

..en söt retro duk och ett broderi som kommer att hamna i ett kommande pyssel som jag funderar på..

 

Ett härligt mjukt påslakan ifrån gissningsvis 60-70-tal..

  

 

Lite plast fick också följa med..bla. fyra koppar och tre fat från hammarplast..gissar på 50-tal..

..och en liten kompis till 70-tals filskålen jag fyndade i Mora i helgen..  =)    

Av Suzana - 2 november 2010 09:38

Var in en snabbsväng på rödakorset igår när vi ändå skulle ner en sväng till Bollnäs i lite ärenden..var inte mycket som föll mig i smaken men lite "pysselsaker" fick i alla fall följa med hem..

 

  

..lite dekorband (går ju alltid åt..), ett par supersöta ljusmanscetter och några andra "småsaker" som ni får fotobevis på bara jag fått dom på plats här hemma.. 32kr gick hela kalaset på.. =) <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards