Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Vintage klänningar

Av Suzana - 12 oktober 2010 13:13

Har rensat lite bland mina vintageklänningar och lagt ut på tradera..har bara sparat mina absoluta favoriter till den dagen jag kanske går ner i vikt..

 

Tycker jag väntar förgäves på min viktoperation..har väntat ett halvår på att få komma till dietisten nu..suck..men men nu skulle jag ju inte skriva om min vikt.. =)

 

Bla. så har jag lagt ut denna fulsnygga gröna klänning..

 

..och denna vita enkla klänning..

  

..en brunblommig läckerbit..

  

..och sist men inte minst denna gula lilla sötnos.. =) 

   


Älskar vintage kläder och längtar sååå grymt mycket tills den dagen jag faktiskt kan bära sådana kläder..suck..önskar att den dagen kom snaaaaart!! =) <3 


 
 
Jill

Jill

12 oktober 2010 19:29

Vilken härlig samling klänningar!

http://fyrarumochkok.blogspot.com

 
Ingen bild

Dietist

13 oktober 2010 10:33

Äter man mindre så går man ner i vikt.
Kroppen är som en kassabok. Stoppar man in mer än man konsumerar så ökar kroppsvikten. Konsumerar man mer än man stoppar in så minskar det. Så enkelt är det, det finns inga genvägar.

Suzana

13 oktober 2010 13:05

Synd då att jag går efter det diabetessköterskan rekomnenderar och sitter inte och vräker i mig om dagarna, har i det snaraste svårt att få i mig så mycket som hon rekomenderar..får kämpa i mig frukost, lunch och mellis..middag går lättare då familjen är samlad..men hatar att äta ensam..

Mitt problem är att jag inte KAN röra på mig så mycket som jag vill pg utav smärta..och inga dieter i världen funkar om man inte samtidigt kan röra på sig tillräckligt..än så länge klarar jag en kort promenad per dag men när kylan sätter in så blir jag mer och mer isolerad..så i och med det så får jag väl sluta äta helt då om jag skall gå efter din rekomendation..??
Tycker inte att man skall kommentera så dumt om man inte vet historien bakom en övervikt..

 
Lycke

Lycke

13 oktober 2010 13:23

Oj, har ni så långt dit? Stackars dig - men de har precis fått in dessa fina, så du hinner säkert! Jo, dotra är pigg idag :) Finfina klänningar! -kan lova att jag också längtar att bli smalare igen - går för närvaande ikring i samma typ av kläder hela tiden - trist som tusan, mendet är inte mycket man tycker man kan ha nu :) Men det där med operation är ju en större historia..du är modig du - men säkert är det bra, har bara sett filmer om hur bra det gåt och hur fint man mår sedan, men antar att det kan dröja!
Jättefin svamtavla här nedan - och vilka underbara pez!!!

Massa kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Dietist

13 oktober 2010 14:12

En stilla undran, hur orkar du då springa på så många loppis? ? ? ? ?

Suzana

13 oktober 2010 14:34

Jag får skjuts dit och sen behöver man inte springa där inne utan man kan gå i den takt man orkar för dagen..med kylan blir det värre därför fyndar jag mest sommartid..
Lätt att sitta och såra andra människor och samtidigt inte ens kunna visa vem man egentligen är..

 
Jenny

Jenny

13 oktober 2010 15:03

Sanna: Skönt att du i alla fall kommit så långt som väntan på dietist. Själv väntar jag på en ny tid till läkaren, som var sjuk förra veckan. Hmm.. borde ha ringt dom idag insåg jag just. Får vänta till måndag igen.. då deras nästa teletid är.. om dom inte ringer först förståss.

"Dietist": Lätt att sitta utan övervikt och tro att man kan lösa andras problem genom att vara anonym och spydig på nätet. Don't speek more until you walked in her shoose a year!

http://jennybergvall.blogspot.com

 
Carola

Carola

13 oktober 2010 15:08

Suzana: Jag tycker du ska strunta i såna dumma kommentarer som "Dietisten" lämnar!
Tror inte ens hon/han är Dietist. Skulle det vara så borde den människan byta jobb. För jag trodde att de visste att alla månniskor ha olika förutsättningar när det gäller viktnedgång.

Hoppas du får göra din operation snart och att vinterkylan dröjer, så du slipper värk!!
Njut av dina promenader och simstunder, när kroppen orkar.

Kram

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

13 oktober 2010 15:12

Bry dig inte om sådana kommentarer Sanna! Det säger mer om den som skriver än att man ifrågasätter dig! Kan inte vara ett roligt leverne man har när man känner sig manad att ifrågasätta andra sådär...

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Metronyx

13 oktober 2010 17:51

Precis Sus, om man lämnar sårande kommentarer så är man ju bara ute efter en sak. Att sänka andras självkänsla. Tyvärr blir man lätt en måltavla när man syns på internet. Man får en del tråkigheter med det roliga. Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards