Alla inlägg under september 2010

Av Suzana - 12 september 2010 18:56

Idag har jag då firat min 39års dag..fyller egentligen år på tisdag men passade bättre att fira idag..


Tårtan blev allt annat än vacker men smakade mums..lika gjorde allt annat i fikaväg..huset fullt utav goa glada vänner och familj..

En toppendag helt enkelt! =) <3

 

  

 

Tyvärr surrade jag runt som vanligt och glömde totalt bort att leka med kameran..sååå typiskt!

 

Men det var i alla fall ett mysigt gäng som firade min dag..

Det tackar jag verkligen för! <3 

 

Bla min goa vännina A med familj dök upp här hela vägen från Mora, vi har träffats massor (om man jämnför med tidigare år..) nu på slutet och det är toppenkul tycker jag..hoppas verkligen att det fortsätter i samma stil..

 

Vi får prata lite mer om den där båtresan också gumman, vore toppenkul om du kunde hänga på..

Och jag kommer ner och hälsar på snart det bara går.. =)

 

Fick en massa fina presenter..bla..

..två roliga underbara böcker..den gröna fick jag ifrån mina goa svågrar och den rosa sötsaken från min kära vännina med familj..kul med lite kvällslektyr..

   ..lite lukta gott..skall inviga rökelserna redan ikväll..present från älsklingens söta systerdotter med sambo..

 

..en underbar emaljerad mugg ifrån min vänninas goa mamma..fick reda på att hon tydligen läser min blogg och tyckte att muggen passade bättre hemma hos mig än hos henne och hon har ju verkligen rätt i att jag älskar emaljmuggar och denna kommer passa in perfekt i min samling.. Tusen tack snälla A! <3 

Dom läckra turkosa ljusen fick jag utav vänninans söta dotter N och kortet och krassen kom ifrån hela familjen S..

 

    

..och sist men inte minst fick jag denna vackra blomma utav min goa svägerska.. =)


Nu skall jag krypa upp i soffhörnet och bläddra lite i mina nya böcker, smutta på en kopp te, tända lite rökelse och bara softa.. =)

 

Av Suzana - 11 september 2010 19:49

Idag har det varit full rulle hela dagen..

Började dagen med att ta en sväng till erikshjälpen..kände ett sånt sug så jag kunde inte låta bli trots att jag egentligen inte har tid idag..

 

Och tur var väl det, annars hade jag missat en massa otroliga tyger..hade jag haft mer pengar med mig så hade jag fått mer med mig hem..fanns massor..

Men några gobitar fick följa med hem i alla fall..detta tyg är en utav två gardinlängder i kraftigt vackert färggrant tyg..längderna är jättestora och kostade massor (hmm tror inte jag betalat såå mycket för ett tyg någon gång..), 150kr..

 

 

Dom låg utplacerad på en superläcker bäddsoffa alá 70-tal i superläckert tyg och brevid stod en superläcker golvlampa i samma stil..hade jag haft plats och råd så hade jag köpt hem sakerna direkt..men men..

Soffan gick direkt, lampan var kvar när jag for..

 

Sen hittade jag detta tyg..en stor bit för 40kr..läckra färger..fanns i en annan färgsättning också men det hoppas jag finns kvar nästa gång..

 

..sen plockade jag med mig detta läckra tyg (också en rejäl bit..) i grövre kvalitet för 45kr..

  ..denna kudde kommer att få ny stoppning och bo i min vardagsrums soffa..20kr..

 

..ännu en rolig saft flaska för 15kr fick följa med hem..


    

..och denna minibyrå, för 50kr..den skall få lite rolig piffning och få bo i mitt pysselrum som jag skall börja fixa ordning igen..skall köpa ett bord på erikshjälpen nästa gång..nu skall det bli ordning där nere..

 

 

..blev lite dyrare än jag planerat idag..men men.. =)


Hemma ifrån erikshjälpen så har jag rensat trattisarna från gårdagen och lagt på tork, plockat och donat inför morgondagens kalas och bakat lite..blev bla. ett par rulltårtor..


  

..mums!

Imorgon skall jag baka min marängtårta, sen får det vara bra..  


Nej nu skall jag gå ner och virka en stund och se på dumburken innan läggdags..

 

Kraaaaam till er alla! <3 

Av Suzana - 11 september 2010 19:41

Lyx behöver inte kosta en massa pengar..se bara på denna bild som jag tog igår kväll..

 

  

Ett gott te i loppisfyndad kopp och smörstekta nyplockade kantareller på hårdbröd..mums!


Allt som behövs för att sätta lite guldkant på vardagen tycker jag.. =) <3

Av Suzana - 10 september 2010 20:38

Idag har jag, älsklingen, minstingen och älsklingens äldsta son har varit ute i skogen..vid en sjö som älsklingen kallar "snusktjärn"..

 

Älsklingen och äldsta sonen vandrade iväg och fiskade medans jag som hade en liten sovande gokille i bilen.. 

 

 

..fick lov att hålla mig i närheten..tittade efter svamp och fotade lite..

 

..hittade både gula kantareller och trattkantareller..


    

..minstingen vaknade och lekte hej vilt, pigg efter sovstunden..


..medans jag studerade sten..misstar jag mig inte så är det här någon slags kvarts sten..skulle så gärna vilja lära mig mer om våra halvädelstenar och tummla dom slät, mm..hmm kanske kan hitta någon kurs..

 

När älsklingen med son kom tillbaka utan fiskelycka så fick jag chansen att springa runt och leta lite svamp..älsklingen jagade mig med kameran och sa pussssss..

Så puss tillbaka tyckte jag.. =) hehe..

 

  

 

 

 Sen dax för korvgrillning..

 

  

..mmmm alltid så gott att äta i skogen.. =)

 

Efter att vi fått lite i magen så var det dax att möta upp äldsta sonens mamma med sambo i Kilafors, så han får spendera lite tid med dom nu när dom ändå skulle upp till "deras" stuga här i trakterna..


Hemma igen med dagens svampskörd..inte såå många liter denna gång med ack så gott..blir macka med smörstekta kantareller innan sänggående..mums!!

 

  Har lagt upp svampen i bricka och kakfat i 60-70-tals design, köpte dom plus sockerskålen på loppiset i Falun..skall bli julklapp till min svägerska..hon gillar dessa fat och det kakfat hon har tålde tydligen inte maskindisk och mår inte helt bra..så dessa "nya" skönheter kommer nog bli uppskattade.. =)


      

Av Suzana - 10 september 2010 11:32

Jag har ju tidigare lagt ut att jag vill byta bort ett pysselpaket med tapeter, nu slumpade det sig så att det blev två..det stora skall jag skicka till goa bloggerskan Retrotokig idag och ett lite mindre har jag redan skickat till söta Erry..lät som hon blev nöjd och det är ju alltid kul! =)

 

Fick mitt bytespaket från Erry i postlådan idag..jag lovar, det är lilla julafton varje gång det dyker upp paket i lådan..sååå kul! <3

 

Bara kolla in det underbara omslagspappret..jag har öppnat sååå försiktigt! Allt för att kunna rädda några bitar till framtida pyssel.. =)

 

Och titta sen på alla dessa läckra tapeter jag fått..sååå fina!!

          

Tack snälla goa söta Erry!! <3 

Av Suzana - 9 september 2010 20:58

Ikväll så har jag hunnit baka åtminstone lite tills på söndag..jag fyller inte år förren den 14 september..men då älsklingen jobbar kväll hela nästa vecka så tar vi födelsedags fikat redan nu på söndag..

 

Köpebullar finns i frysen och nu även..

 

..chokladbollar..


  

..och kokostosca..mums!! =) <3  


Himmel vad åren går fort..snart är jag 39år..ett år kvar till 40år..känner mig inte en dag över 20-25år (ja fysiskt kan man ju säga att jag känner mig som 95år, men men..)..men man är ju inte äldre än man känner sig i sinnet sägs det.. =) hehe..

Av Suzana - 9 september 2010 18:25

Ja jag är fullt medveten om att jag fyndar tokmycket..men är man en loppisråtta så är man..

 

Upptäckte idag att dom hade loppis mitt i byn..antagligen något tillfälligt men men..

 

 

Hittade denna tokfina teburk för 30kr..lite dyr men sååå vacker!

 

Stor tygbit med ett färgglatt kraftigt tyg, 20kr, kommer passa att klä någon stolssits eller liknande med..

   

..och några andra tygbitar 10kr/styck.. =) 

Av Suzana - 8 september 2010 20:16

Sist men inte minst så visar jag dagens fynd..

 

 

Denna läckra tavla blev min för 15kr inne på erikshjälpen idag..gissar på 50-tal..vad säger ni?


   

Och svag för gamla leksaker kommer jag nog alltid vara..denna lilla indian som tidigare gick att dra upp så gick den är trasig men vad gör det när den är sååå här charmig?

20kr på rödakorset i Bollnäs..


..på samma ställe fyndade jag dessa textila skönheter..blir till att pyssla i framtiden..40kr för allt..


   

Såg att jag glömt visa dessa godsaker som jag hittade för en tid sedan på sörängsmarknaden..minns jag inte galet så gav jag 35kr för dom..funderar på att göra smycken utav dom..


 

Sen behöver ju inte alla fynd vara secondhand..hittade en massa förvaringslådor i karamelliga färger på dollar..20kr styck för dessa och 30kr för de större..skall nog köpa på mig fler om jag hinner..  

 

Förvaring kan man väl ändå inte få för mycket utav? =)

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards