Alla inlägg den 26 september 2010

Av Suzana - 26 september 2010 19:18

Idag har jag och älsklingen jobbat på duktigt här hemma..då vi haft fint väder hela dagen så har vi varit ute i trädgården..

 

Röjde lite mer i skuggrabatten som skall bort innan vintern (binder fukt emot källarväggarna och det är ju inte allt för lyckat..)..

 

Sen tog vi tag i vårt gamla äppelträd som säkert inte ha beskärts på dom senaste 15åren..5år har jag bott här och jag vet att hon som bodde här tidigare inte hade något intresse för trädgård..

 

  

..här har vi beskärt en stor gren..sen kom jag på att jag skulle fota före och efter bilder..kan lova att det är inte mycket träd kvar nu..beskärde massor då vi haft ohyra på största delen utav frukten varje år.. (fotar senare när vi hunnit röja upp allt från marken..ligger frukt och grenar överallt just nu..orkade inte allt ikväll..)..hoppas trädet överlever nu bara..

 

Tog reda på hinkvis med frisk frukt..har mycket kvar men har i alla fall gjort ex antal liter äppelmos och inte mindre än fem äppelpajer..

..en stor som vi mumsat på ikväll..

 

..och fyra mindre som jag tänker frysa in..mums med lite gott längre fram också.. =)

 


Kanske inte låter som något jättejobb men det har tagit i stort sett hela dagen..men skönt att ha det gjort nu i alla fall.. <3

 

Har fått lite annat gjort i helgen också, men det kommer det mer om senare.. =)



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards