Alla inlägg den 25 september 2010

Av Suzana - 25 september 2010 14:01

Jag bara älskar att ströva runt på biblioteket, speciellt på lördagar..då det är lugnt och skönt..minisemester för en småbarnsmamma.. =) hihi..

 

Älsklingen släpte utav mig vid bibbla och sen fick jag gå där och skrota en stund för mig själv..hittade böckerna jag sökte direkt..läste och hittade desinern på min lilla "skål" rätt snart..

 

  


Rätt svar:

Det är ett utav fyra askfat i en serie designad utav Mari Simmulson för Upsala Ekeby 1957.

 

Av Suzana - 25 september 2010 12:23

Har blivit en liten loppisrund här på förmiddagen..första anhalten blev ett litet loppis som just nu är öppet mitt i byn..

Där hittade jag lite fina tyger som bara måste få följa med hem..man kan väl inte få för mycket tyger eller..? ;)

 

   ..det prickiga skall jag sy en "gardin" till ytterdörren utav..lite insyns skydd nu till den mörkare årstiden..dom andra får ligga och mogna i tyghyllan.. =)

 

Efter det så hamnade jag en sväng inne på erikshjälpen och därifrån går jag ju sällan tomhänt..

 

Några "ryska dockor" till samlingen.."defekt" men för en guldtia så fick dom ändå följa med hem..

..ännu ett broderi till någon kommande kudde..18kr..

   

..en läcker kjol.. 

..som jag faktiskt skall sätta saxen i och förlänga ett par jeans till äldsta sonen som han nött sönder när dom var för lång..gillade färgsättningen i tyget plus att det var grövre kvalitet..25kr.. 

  ..läcker skål för en 20:a..

  ..denna lilla sötnos från Upsala Ekeby skall jag forska lite mer om..

 

   

..gissar på Stig Lindberg men är grymt osäker..skall till bibblan om en liten stund och titta i ett par böcker och se om jag blir något klokare..

 

   

..hittade detta 50-tals tyg för 15kr också..både tyget och skålen skall ut på tradera så småningom.. =) 

 


Hittade även en rosa skrivbordslampa till pysselrummet för en billig penning, men den glömde jag fota i min iver att få den på plats..hihi..

Men blir väl mer bilder nere ifrån pysselrummet vad det lider så då får ni se den då.. =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards