Alla inlägg den 24 september 2010

Av Suzana - 24 september 2010 19:29

Som jag berättade tidigare idag så var jag och minstingen till bibblan idag..och där såg jag denna underbara utställning av allkonstnären Ida Björs läckra "folkdräkter"..

 

Bara kolla på denna läckra brudklänning alá Ida Björs en morderna version utav Järvsödräkten..

 

..helt klart min favorit!! =)

 


Denna "dräkt" är lite kaxig med bla. döskallar på kjolen..

        


Ida jobbar även med att bla. rita illustationer och måla..sökte lite på google och hittade en del så är ni nyfiken..titta där.. =) 

Av Suzana - 24 september 2010 12:08

Idag har jag och lillgossen varit till bibloteket på "lill-bibblan", lite mysig stund för barn och föräldrar med sagostund, fika, lek och boklån..

Tänkte nu när gossen ändå inte går fredagar på dagis så kan det ju vara extra kul att komma iväg på någon annan "barnaktivitet"..

 

Gossen hade inte ro i kroppen att sitta still och lyssna på saga och sjunga men det blir nog bättre med lite "övning"..vi lånade i alla fall hem en bunt böcker att läsa hemma, ritade och lekte..


..efter sagostundens slut så delade snälla Anette som håller i sagostunden ut tandborste till alla barn då dagens tema var "tandis".. 


 

..tror nog att jag och gossen skall försöka ta oss till dom andra "lill-bibblan" tillfällena också..mysigt med ett litet avbrott i vardagen..

Nästa tema är godis och glass och det låter ju onekligen som något som man INTE vill missa! =) hihi..

 

Fanns en helt underbar utställning där också med underbara kreativa nyskapande "folkdräkter"..måste bara hinna dit och fota den idag så ni får se! =) <3 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards