Alla inlägg den 19 september 2010

Av Suzana - 19 september 2010 20:23

Ikväll har jag och min goa svägerska med dotter varit på ett så kallat ljusparty (partylite)..började bra..efter att söta P hade presenterat alla nyheter så hade hon en liten utlottning..först vann jag och fick välja på lite olika småljus..blev detta med doften "sockerdricka"..

 

  

..hmm passade riktigt bra på mitt loppisfyndade kaffefat..

Sen vann svägerskan och efter henne dottern.. =) skratt

..sista lottvinsten gick i alla fall till en annan..min goa systers svägerska..

 

 

Självklart fanns det tokfina saker men jag köpte "bara" på mig en superläcker häxa till halloween då det var ett särskilt erbjudande just nu i september-oktober..

Skall ha eget "party" nån gång nu i oktober också så jag får spara mig tills dess.. ;)

 

Sen skjutsade vi hem svägerskan och hennes dotter..skulle passa på att låna hennes assisten och göra äppelmos..

Väl där så fick jag även ett par förseenade födelsedags presenter utav goa dottern M..

Se så fina saker hon gjort till mig.. =) <3

 

 

..och som pricken över i så var dom inslagen med detta underbara hyllpapper som jag nu efter att ha tagit bort typ 100 meter tejp skall spara till något pyssel.. =)


  

Av Suzana - 19 september 2010 15:39

Jag, älsklingen och minstingen tog en tur förbi Freluga idag..pratade lite med goa K ang kommande julmarknad, så nu har jag bokat in mig tre helger innan jul och skall då stå och sälja mitt pyssel på deras helmysiga julmarknad..skönt att ha det gjort så jag vet vad jag jobbar emot..

 

När vi ändå var och for åt det hållet så passade vi på att besöka krokanen, ett utav våra favoritcafeer i Bollnäs..

 

Syndigt gott! =) hihi..

 

     

Sött till en sötnos! =) <3

 

  

Av Suzana - 19 september 2010 12:29

Då har man då gjort sin plikt och varit iväg och röstat..nu är det bara att vänta och se hur det blir och vem som får styra och ställa över Sveriges framtid..

 

  

Av Suzana - 19 september 2010 12:10

Igår hade älsklingen och minstingen lite på tu man hand far och son tid då jag var på djurskyddets loppmarknad..mysigt..älsklingen jobbar ju skift och dom veckor som älsklingen jobbar kväll så träffar han knappt barnen alls så det är behövligt med lite egentid med pappen då och då.. =)

 

Blev bla. en sväng till ett litet jippo på södratorget..

 

..karusellen var enkel men ändå kul tydligen då gossen ville åka bara mer och mer..3 turer blev det i alla fall.. =) hihi..

 

 

..och "mamma mu´s barn" var på besök..såå söt..


   

..hästridningen var lika kul den med..

 

  

..och sockervadd är man inte bortskämd med så det var MUMS!! =) 


Måste bara få visa lite andra bilder också från lite egentid mellan far och son..minstingen fick fiska själv för första gången för någon helg sedan..

 

  

..och fick med blandad skräckförtjusning upp sin första firre..

 

  

Go lillkillen då.. <3

 

Alla foton är knäppt med mobiltelefon så kvaliten är inte hundra, men duglig tycker jag nog! =)

Av Suzana - 19 september 2010 10:31

Har ju lovat att jag skulle visa foton på senaste dagarnas fynd så här kommer dom..

Jag, älsklingen och minstingen var ju en sväng ner till Bollnäs i fredags och då tog jag en snabbis in på röda korset..hittade i alla fall en del "roliga" saker som fick följa med hem..bla. denna gamla spegel..5kr..tror jag fått dille på spegelplattor utav alla dess slag..har ju blivit en del..kanske ännu en samling då.. =) hehe..

 

 

..fint örngott..5kr..

  ..den här godingen vet jag inte riktigt vad jag skall göra med ännu..men ideerna brukar ju komma med tiden..15kr..

 

   

..ingen aning varför jag föll för denna lite "gothliknande" docka, men för 5kr fick den följa med hem..

 

   

..likaså dessa glasknoppar för en 5:a styck och en liten liten rosa duk 2kr..

 

 


Och på djurskyddets loppismarknad igår blev det bla. lite jul "outfits" till minstingen..50kr..(får antagligen sy om den lite då storleken är lite fel men det skall väl hinnas med innan dagis skall ha lussetåg..)..

 

 

..och mig..5kr..(min tänkte jag ha på Freluga julmarknad jag hoppas delta i..)..

 

 

..denna söta lilla ljusstake fick jag böta en 5:a för..

 

   

..likaså dessa söta små bokmärksänglar..

  ..en förvaringsväska i plast blev min för 10kr..

  ..en rolig skylt som kanske blir en julklapp..10kr..

  ..och sist men inte minst en gammal kartbok som jag tänkte använda att pyssla med..10kr..(priset på är ifrån ett annat loppis vi fått boken inskänkt ifrån..)

 

   

..gillar färgerna och designen.. =) 


    

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards