Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Gråter..

Av Suzana - 1 september 2010 18:23

Gråter och känner mig bara så himla ledsen så det går inte att beskriva i ord..min goa mormor ringde mig just med ett besked som fick mitt hjärta att brista..känns som jag fallit ner i en mörk brunn..


Min goa mormor har cancer..hon har alltid funnits där för mig som en extra mamma..alltid ställt upp i vått och torrt..

Hon skall snart opereras..vi får hoppas att det hjälper..man vet ju aldrig..

 

Känner förtvivlan!

Jag älskar juh dig så mycket mormor! Du får inte försvinna! <3

 

  

 
 
Helena

Helena

1 september 2010 18:48

Åååå.... Vad jobbigt.... Nu vet jag inte vad din mormor har för sorts cancer och du får ursäkta mig när sjuksystern i mig talar men... Din mormor är inte purung.... Och ju äldre man blir desto långsammare celldelning har man. Cancern brukar ha ett långsammare förlopp och vara "snällare" när man är gammal. Som sagt... Vet ju inte alls vad din mormor lider av men så brukar det vara. Skickar styrkekramar i massor till dig min vän.

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

1 september 2010 19:35

Usch då! Tänker på dig gumman! Hoppas att din mormor blir bra!

Kraam

http://ornnastet.blogspot.com

 
Stina

Stina

1 september 2010 19:45

Usch, vad jobbigt!! Skickar mängder av stykekramar!!
Kram!!

http://www.stinaglaas.blogspot.com

 
Ann Catrine

Ann Catrine

1 september 2010 19:52

Tråkigt!
Som en liten tröst kan jag berätta att när äldre får cancer växer den väldigt sakta, eftersom äldres celler gör så, och det väldigt sällan är just cancer som är orsaken till att äldre somnar in!

http://mormormu.blogg.se

 
Ann Catrine

Ann Catrine

1 september 2010 20:05

Litet tillägg till förra kommentaren,
jag menade inte på något sätt att förringa din oro och sorg!!!
Det var menat som en tröst i det hela,
och det var lite fakta om cancer bland äldre..

http://mormormu.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

1 september 2010 20:16

Usch vad tråkigt :( Jag håller alla tummar och tår som går för att hon ska bli frisk igen så att ni kan få ett tag till med henne :)

http://stjernfalls.blogg.se

 
susanne

susanne

2 september 2010 06:27

huuuu skickar styrka och ett tillfrisknande!
kram!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

SysterYster

2 september 2010 07:43

Ja fy kära syster va jobbigt det är nu. Skönt att hon får hjälp snabbt, bara hålla alla tummar å tår på att det räcker att ta bort bröstet nu då. Vi får försöka att tillsammans vara stakt för vår älskade mormor. Puss å kram från "lillan"

 
Ingen bild

Metronyx

2 september 2010 07:44

Jag håller med dig , mormor måste få vara kvar ett tag till : ( Jag är oerhört ledsen för er skull. Av egen erfarenhet så kan jag ändå säga att det som man kan trösta sig med är att som Helena och Ann Catrine påpekar så finns det ännu tid att dela med varandra. Krama henne från mig. Vill du att jag ska komma upp en sväng snart så du får prata av dig lite ?

 
erry

erry

2 september 2010 18:22

Nej, vad tråkigt! Hoppas på det bästa och tänker på dig o din mormor!

Många kramar

http://gallerry.blogg.se

 
Maria

Maria

2 september 2010 21:40

Hoppas att allt ska gå bra med din mormor!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

3 september 2010 10:11

Åh, nej!! Nu blev jag gråtfylld i ögonen direkt, sådant är inte roligt och jag hoppas och tror att det ska gå fint ändå! Jag har inga mormödrar eller farmödrar kvar jag och visst saknar man dem ofta! Man vill ju kunna åka och hlsa på och så är de där uppe och surrar runt molnen istället!

Massa förhoppningsfulla kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

3 september 2010 10:12

Har inte hunnit kolla allt pyssel ännu - men i hlegen tor jag mig orka fixa lite i pysselrummet i källaren...!

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

3 september 2010 16:49

SV: alltid jobbigt när någon närstående insjuknar i sjukdom (eller går bort). Jag hade min farmor och mamma som stöttepelare i livet, tyvärr är båda borta nu sen 10 år tillbaka. Fast man överlever, konstigt nog. Någonstans inser man att så är livet, fast man inte alltid vill det. I början är man oftast både ledsen och arg men med tiden dalar dessa känslor och man minns alla ljusa studer.

Hoppas du förstår mina tankar, och inte tar illa vid dig vid mina ord. Jag vill absolut inget illa. Din mormor kanske är en så pass stark person, att hon klarar sig igenom detta galant. En sak som är viktig under denna tid, är att inte glömma bort sig själv. Att man tar hand om sig själv, så gott det bara går. Kram på dig.

http://medvetennarvaro.blogg.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

3 september 2010 22:30

Många kramar från mig för att ge dig styrka.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards