Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Suzana - 16 augusti 2010 20:29

Idag har jag jobbat, jobbat och jobbat här hemma..allt för att inte deppa ihop helt..

I ett försök att försona mig med tanken på att vi blir kvar här så har jag börjat ta tag i olika projekt som ändå måste göras (speciellt nu när vi blir kvar..)..

 

Så här "snyggt" såg det ut nedanför vår hustrapp/brevid en trapp ner till källaren..not nice!

 

  Så idag har jag tagit tag i det hela..jobbat på som f-n med sekatör, slitit och dragit..två stora ölandstokar är mer eller mindre borta..helt slut i kroppen..

 


  

..fick hjälp utav näst äldsta sonen att ta bort det sista (grinden) och minstingen hjälpte till att släpa bort ris medans jag krattade..nu får älsklingen ta hand om rotklumparna imorgon..

 

Sen skall det till ett enkelt men snyggt räcke och så planterar jag gräsmatta här tills jag vet hur jag skall fortsätta.. =)

 


Lingonsylten som jag kokade för en liten tid sedan är redan uppäten så det blev en omgång till kokt idag också..

   

..och svalorna jag klapp ut tidigare har fått komma upp på väggen..enkelt men snyggt tycker jag nog.. =)

 

Det var i alla fall en del utav dagens projekt..nu ropar soffan på mig så jag skall krypa upp där med en kopp te och försöka hålla mig vaken tills älsklingen kommer hem från jobbet..hatvecka : kvällsskift.. 

Av Suzana - 16 augusti 2010 14:51

Igår följde jag med min kära syster och goa A ner till djurskyddet för att göra en hel dag ute i loppisstugan (..och få annat att tänka på..)..vi får ju in nya saker hela tiden så det samlas på hög och sen nån kväll innan vi skall öppna loppiset så får vi jobba ihjäl oss..så därför är det ju bättre att ta lite nu och då..

 

Sagt och gjort..jag gjorde i alla fall ca. 4-5 timmars jobb så lite hände ju där ute i alla fall..plus att jag naturligtvis inte kunde låta bli att tröstfynda en del..foton kommer senare när jag får tid att fota allt..

 

  

 

Och nu är det då måndag och på torsdag så är sista dagen på vårt kontrakt..sen försvinner drömkåken utom räckhåll för alltid..

 

  

..jag är grymt ledsen och nere..försöker acceptera ännu ett nederlag..men känns svårt..många drömmar som går i stöpet..minstingen får inget eget rum..mm..mm.. Snyft!! <3  

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards