Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Suzana - 31 juli 2010 20:49

För den som orkar (skrattar) efter förra inlägget så kommer här lite fler fyndbilder..

 

 

Hittade denna på erikshjälpen idag..har varit en lampa men nu är bara denna del kvar..med lite färg tror jag nog att den kan bli en läcker väggljusstake..


   

Denna lampblomma tänkte jag lägga ut på tradera..men är inte helt säker..den skulle bli supersöt i en utav små toaletterna i nya huset..hmm..


Ännu en liten sötnos till samlingen..längtar tills jag kan packa upp alla igen..vill verkligen ha det andra huset nu..just nu så är tre grannhus också till salu häromkring..vi har bäst pris men ändå..suck..


   

Detta är ett cup-set, alltså inget vanligt mått-set..funderar på att lägga ut den på tradera..men men..


   

Sååå charmig 50-tals inspirerad tavla..


   

Liten söt strössel ängel..blomman fattas men charmen finns där..denna sötnos skall få flytta ut på tradera..


 

Kikade igenom 5kr lådan lite smått och hittade denna fulsöta docka och en liten stol i indiska stuk..lillgossen skall få ett dockhus såsmåningom så då kanske dessa passar in..


  

Alla övriga saker har jag fyndat på erikshjälpen vid olika tillfällen, men denna skål hittade jag i loppiset som nuvarande ägare utav min drömkåk har..VILL verkligen flytta in där nu..suck..

Hopplöst...

 

Nej nu är det dax för mig att traska ner till köket och sno ihop en smörgåstårta..äldsta sonen fyller 20år imorgon.. =) <3

 

Av Suzana - 31 juli 2010 20:05

Som jag skrev tidigare så tokfyndade jag när jag var till djurskyddet sist..tänkte att jag måste nästan visa dom nu om inte det skall bli en lavin utav fynd foton (har ju fyndat mer efter djurskyddet också så..)..är risk redan..

 

 

Denna royal kronan lykta var bland det första som fick följa med hem..den kommer att hamna på tradera..

 

Sen hittade jag denna charmiga väska..gissa vad som dolde sig i den.. 


 

..jo ett picknick set som jag gissar på kommer ifrån 50-60-talet..häftigt eller hur??

Denna guldklimp skall också få hamna på tradera.. =)


När jag såg denna hylla var det kärlek vid första ögonkastet..älsklingen tycker att den skall få knallgrön färg..ni vet neongrön typ..men vi får se..beror på vilket rum den landar i..


    

..kolla in dekoren..sååå fin!! <3

 

Vad sägs om denna lampa..kitschig eller hur? Hmm kanske skulle passa in hos min vännina Kinas marina gästrum..men vi får se vart den hamnar..den får bo här så länge i alla fall.. =)

 

    Vet inte vad denna "snurrplatta" heter men den är ju bara sååå vacker..kommer att passa perfekt vid någon middagsbjudning..


Lite kuriosa som jag tänkte kunde passa in i blivande butiken (..ja ja jag vet att jag måste sälja mitt hus för att den drömmen skall bli sann, men hoppet är ju det sista som dör heter det ju..drömmer vidare..).. =)

 

      

Två fina tygstycken fick också följa med hem..dom är lika så det här är foto på det ena.. 

 

En täljstens pipa tänkt som present till min svåger..men älsklingen tycker att den skall gå ut på tradera istället..hmm..vi får se då..


  

Tetrahållare från tiden då mjölktetran var trekantig, 4st, rolig kuriosa som skall få hamna ute på tradera..


    

..likaså skall denna skål i lite shabby chic stil..


 

..och denna söta lilla tavla..


  

..plus lite annan kuriosa..


  Söt docksäng som inte ser allt för dagsfärsk ut..skall få lite sängkläder..


   

Plastburk som borde vara dansk design, eller?


Roliga äggkoppar..50-tal?


   

Läcker registreringsskylt..


     

..och söt liten shabby chic skål..båda skall ut på tradera..mycket tradera jag vet..men man kan ju inte få plats med alla fynd själv.. ;)

 

Nu kanske ni förstår vad jag menar med fotolavin..och då har jag ändå bara visat fyndbilderna ifrån djurskyddets loppis.. =) hehe..


Av Suzana - 31 juli 2010 20:03

Fick denna manick utav min mormor idag..hon vet inte vad den är till för och inte jag heller..

Antar att man skall passera något till puré..eller?

 

Någon som vet? =)

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards