Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Suzana - 29 juli 2010 22:47

Hittade denna charmiga 1 liters plastflaska på erikshjälpen igår..gissar på 50-tal..har jag fel? Vad har den haft för funktion? Tillverkare?

 

Någon som vet och kan ge mig lite mer information?

    

Av Suzana - 29 juli 2010 22:16

Nu var det läääänge sedan jag var och jobba på djurskyddet..men igår kom jag då äntligen iväg dit..

 

Mysigt att träffa på alla gokissar, både bekanta och obekanta..många nya ansikten att komma ihåg namnet på.. =)

 

Då vi inte lyckades få barnvakt så tog älsklingen och minstingen och for iväg till svägerskan och svågerns sommarstuga medans jag jobbade..ville inte utsätta missarna för mitt lilla yrväder.. 

Dom fikade, gick i skogen, fiskade, mm, så dom gick det då ingen nöd på.. =)

 

Själv njöt jag i fulla drag utav att gosa med katterna igen och uppdatera mig lite om läget..

Hann även ut i vårt loppis och fyndade en hel del (var ju himla länge sedan jag var till katthemmet så att säga..) så nu skall jag sätta in en mindre förmögenhet på deras konto sen..

 

Hittade bla. denna skönhet..

  

..har aldrig sett den här varianten med emaljerad skål tidigare..såå läcker i alla fall!

 

Kommer fler bilder på övriga fynd senare..likaså på de fynd jag gjorde inne på erikshjälpen igår.. =)

 

Idag har vi haft en rätt lugn dag..vilat mest hela dagen, postat ett gäng med traderapaket, gått igenom frysen och planera mat för dom närmaste dagarna, mm..inget speciellt alltså..

 

Imorgon har jag och älsklingen fixat barnvakt och skall testa att åka iväg på drive-in-bingo..det skall bli en ny upplevelse..låter kul i alla fall! =) hehe..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards