Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Suzana - 18 juli 2010 20:25

Som alla vet så har jag ju fått en massa smått och gott utav min goa mormor..och många gånger är ju sakerna inte direkt dagsfärsk..så kolla in emballaget som jag hittade ett gäng tygstuvar i..

 

    

Underbar kuriosa eller vad säger ni? =) <3

Av Suzana - 18 juli 2010 20:14

Som jag redan skvallrat så kommer här ett eget inlägg med dagens loppisfynd..till saken hör att det inte bara blev ett utan tre loppis denna dag..ett i gruvgården, ett vid badplatsen och ett på hemvägen.. =)

 

Vid gruvgården fyndade jag..

 

  

..en liten ira burk för 5kr..

    

..en påse med gamla ransoneringskort (kanske kan passa i något pyssel)..

 

..och två svampar till min samling..10kr/st..(den i mitten hittade jag på loppiset vid badplatsen 10kr).. 

 

Vid badplatsen loppiset hittade..

  

..jag även denna eda dessertskål för en 10:a..


Sista loppiset på hemvägen blev inte lika billigt men vad gör man när det är kärlek vid första ögonkastet?

   

Underbar stor bambi 70kr och..

  

..en emaljmugg 10kr..

 

En bra fynddag också kan man säga!

  

Av Suzana - 18 juli 2010 19:37

Läste i vår dagstidning att det fanns ett sommarcafe i Voxna herrgårds trädgårdspaveljong..värt att undersökas tänkte vi och bestämde oss för att göra en liten tripp dit..

 

  

 

Fikat där var helt ok även om dom inte hade kommit igång riktigt och hade därför inte allt för stort utbud och miljön inte helt klar..mysigt kan det bli i framtiden..dom skall fortsätta att ha öppen ända in i augusti så dom har ju lite tid ännu..

 

Min goa älskling.. <3

 

   

Lilla gofisen.. <3

 

 

Lite dyrt dock tycker jag..2 paj, en chokladboll, en kaffe och en läsk 115kr..kanske jag som är bortskämd med bra priser va vet jag.. =)

 

På vägen till detta cafe så fanns det ju lite fler "intressanta skyltar"..så efter att vi fikat klart där så styrde vi kosan mot något som heter gruvgården..4km slinger skogsväg..men helt klart värt "besväret"..

Där fanns hantverk till salu, loppis, trädgårdscafe och just idag gjorde som där också kölbullar..mums!!! =)

Jag gjorde en del fynd, bla dessa figurer som minstingen villa ha (resten utav dagens fynd kommer i ett eget inlägg..)..

 

 

..ett par kölbullar gick i.. 

 

 

  ..mmmmmm..mumma! <3

 

Kunde inte låta bli att fota lite omkring denna lilla gård..trädgården där var sådär härligt gammeldax charmig med många vackra detaljer..här kommer ett axplock utav alla jag tog..

 

  

    

  

Just ett sånt här klockspel har jag länge varit sugen på att skapa..såå härligt ljud.. <3

 

Varmt har vi haft det även idag så efter detta gårdsbesök så svängde vi in på en badplats som heter övre hammarn så minstingen fick ta ett dopp och leka utav sig lite innan hemfärd..

 

    

 

Härlig dag!

 

Nu sussar gossen sött i sin säng, jag skall blogga klart för idag och sedan packetera ett gäng tradera auktioner som skall vägas in i morgon..

Sen blir det bara att slappa i soffan med en virkning jag har påbörjat..skriver mer sedan om detta.. =)

Av Suzana - 18 juli 2010 18:59

I fredags bestämde jag och näst yngsta sonen att vi skulle ha lite "egentid" på tu man hand..så sagt och gjort..vi började med en promenad till öjeparken där vi fick chansen att prata lite, mysa och leka.. <3

 

Där efter så gick vi en sväng till ett loppis där jag är "stamis"..sonen hittade en rosapanter mysis och ett döskalle halsband..

Själv köpte jag denna lite fulsöta men ack så charmiga spargris för en guldtia..70-80-tal gissar jag på.. 

 

  


Sen trillade jag även dit för dessa söta emaljmuggar i barnstorlek..10kr/st..

Kolla in färgerna..Edsbyns färger.. ;) hihi.. 

 

 


Efter det så blev det lunch enligt sonens önskamål på en utav våra 5 pizzerior (tror inte jag glömt någon då..)..

 

Måste få tillägga att jag förstår inte hur alla matställen här i byn kan gå runt..jag menar vi är ju trots allt en by..men vi har pizzeriorna, 2 korvmojar, 2 restauranger..och på det även ett gäng cafeer som också serverar enklare mat..få se nu..vi har centrumcafe, pingstkyrkans, sommars och kägelholmens sommarcafe..ja sen kan man ju fika inne på erikshjälpen då dom har öppet också..

 

Man kan nästan tro att vi Edsbybor inte gör annat än äter hämtmat och fikar..men tre mataffärer har vi ju också som också verkar gå bra så det kan ju inte vara riktigt rätt.. =)  hihi..

 

Tillbaka till min och sonens fredagsmys..efter maten så hade gossen tydligen fått tanka nog utav "mammaenergi" för då skulle han hem till sin far och spela spel..så älsklingen och minstingen kom och hämta upp oss och så körde vi gossen dit där han nu skall vara ca en vecka.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards