Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Suzana - 12 juli 2010 14:00

Igår kväll hann jag sitta vid symaskinen en liten stund och passade på att lappa jeans..slits hemskt i denna familj..tröttnade efter 2 par och hade istället sån lust att pyssla..började därför att riva runt i syskrinet (har ju inte såå mycket pysselsaker framme så man får ta det man har..)..hittade lite smått och gott.. =)

 

Tog en bit jeans..lite handvirkad gammal spets..pärlor..paljetter..mm...

Och viola!

 

    

Ett litet egendesignat armband!

Av Suzana - 12 juli 2010 13:44

Igår orkade vi bara inte vara hemma..så jag, älsklingen och minstingen skjutsade älsklingens äldsta son till svägerskan och svågerns sommarstuga..en tripp på 12mil fram och tillbaka..

 

Väl framme blev det mys i solen, lite skitsnack, fika och lite plask i en liten "damm" dom har nära stugan..

Jag hade inga badkläder så jag fick nöja mig med att bada benen men svägerskan och minstingen plaskade runt ordentligt och spejade efter småfisk..

 

På vägen hittade vi ett par loppisar som var öppen också så där blev det fynd..min vana trogen.. =)

 

Det ena loppiset bjöd på fynd till verkliga FYNDPRISER!

Titta bara..

  

Denna stora läckra "fönsterburk" och..

  

..denna söta lilla ira burk och..

 

..världens sötaste lilla ekebykruka..

Gissa priset!? Jo 50kr för alla sakerna tillsammans.. 

Jippie! <3

 

Ira burken skall få flytta ut på tradera men de andra fynden får fortsätta bo här hos oss.. =)  

 

Loppis nr 2 bjöd inte på lika bra pris men är nöjd ändå..

  

Söt mandelkvar för en 20:a och..

  

..en orginalförpackning med dessa 50-tals äggkoppar..dom finns redan ute på tradera om någon är intresserad.. =) hihi..

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards