Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Trött och sliten

Av Suzana - 31 maj 2010 19:57

Jag är trött och sliten till tusen..men har fortfarande massor kvar att göra..har fixat klart inne i sovrummet (lagningstapet vid den gamla dörren, lister kring nya dörren, måla, måla, måla..), hallen har fått lagningtapet men inte färg ännu, köket har fått lagningstapet, valvet mellan kök och v.rum har fått massa spackel..slipat..putsat..tapetserat med vävtapet, springan i golvet under skjutdörren vi plockat fram ur väggen (förra ägarna spikade igen den..) har fått laminatgolv och nya "mässing" lister, växthuset hade fått ett gäng nya glasrutor (tyvärr har fotbollspelande barn sett till att fler behöver bytas..suck..), gräsklipparen har lagats för en mindre förmögenhet så nu är gräsmattan klippt, trimmer har lånats och trädgårdens mer vildvuxna platser har fått sig en omgång, massor utav saker har packats och stuvats undan, mm, mm..listan kan göras oändlig..pust..och ändå finns massor mer att göra..

 

Det blir i alla fall fotografering utav utsidan på onsdag, besiktningmannen dyker upp på torsdag, huset syns till salu nästa vecka i voxnadalsnytt (vårt lokala reklamblad som kommer en gång i veckan) och innan det så skall vi kunna fota insidan så huset syns på internet i samma veva..så som sagt massor kvar att göra.. 

 

Så ni mina goa bloggvänner får ha tålamod med mig..jag har "massor" utav nya loppisfynd att visa upp, mer att berätta om bröllops förberedelserna, skall försöka hinna med att fota "drömkåken" så ni får se det med..mm..

 

Den som väntar på något "gott" väntar aldrig..hmm..eller var det alltid..för länge heter det ju.. =) hehe..

 

  

 
 
Martina

Martina

31 maj 2010 21:53

Hejsan
jag har en butik som säljer begagnat, främst för hemmet men också accesoarer. www.formoteket.blogg.se är bloggen för butiken..

ha de gott
mvh MARTINA

http://www.martyshome.blogg.se

 
Helena

Helena

31 maj 2010 22:14

Ujujuj... Vad du står i!
Snacka om att allt händer samtidigt hos dig just nu!
Hus och bröllop. Två stora livsavgörande händelser....
Skickar stora, varma stärkande kramar!!

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
susanne

susanne

1 juni 2010 07:47

slit inte i hjäl dig!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

1 juni 2010 09:33

Oj, oj... jag försår att det är fullt upp! Ser fram emot när du är tillbaka.... jag är ju oxå på paus just nu ;-)

Kraam Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Saras Inredning

Saras Inredning

1 juni 2010 16:29

Äsch min kommentar försvann...

skulle bara säga att du har fasligt många järn i elden :)

ha en underbar vecka!!
Kramkram/Sara

http://katterochpasta.blogg.se

 
Ingen bild

kinasdromkak.blogspot .com

3 juni 2010 19:57

Hej ser fram i mot att se dina nya loppisfynd och det nya huset. Men slit inte ut dig helt. Det blir ju en hel del göra med flytt och bröllop med kram.

 
erry

erry

4 juni 2010 09:23

Längtar efter att få se huset o dina nya fynd! Slit inte ihjäl dig! Många kramar från mig

http://gallerry.blogg.se

 
Sussi

Sussi

4 juni 2010 22:32

Sköt om dig ordentligt.. Kram!

http://suzzisvardag.blogpot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

7 juni 2010 11:56

Oj. det var länge sen jag kikade in och så har det häntmassor. Hittat drömkåken! Woaw! Mitt i bröllopsyran och allt. Lycka till med alltihop. Hoppas ni inte måste flytta in mitt i bröllopsmånaden. Det är sååå jobbigt att flytta. Samtidigt blir det ju en nystart på många vis. Både nygifta och nytt hus. Kan det bli bättre? Nytt barn då kanske? :):):)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards