Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Heldag..

Av Suzana - 13 mars 2010 20:17

Idag har vi haft en heldag i Bollnäs..vi har jobbat heldag på djurskyddet och passade då även på att ta en snabbsväng ut på stan när vi ändå skulle äta lite..

 

Det började med att jag, älsklingen, äldsta och minsta sonen for till katthemmet..gav alla kissekatter frukost, städade lådor och kelade..och gissa om katterna bara ÄLSKADE att vara ute i rastgårdarna och sola! Vi har haft toppenväder hela dagen.. =)

 

Sen tog vi då lunchpause..en sväng till elgiganten (jag behöver en ny skrivare, min gamla har fått frispel..suck..pengarna bara rullar..men upptäckte i alla fall att vi tjänade in 400kr om vi beställde den via nätet och hämtade den i butiken så det har vi nu gjort..), tittade in snabbt på rusta och kunde inte låta bli att köpa med mig servetter (till bröllopet, skall skickas iväg och få tryck..) och en "huvudkliare"..mmmm skönt!

 

  

(Dom är betydligt mer vinröd i verkligheten..servetterna alltså..)

 

Sen en sväng förbi MAX, karlsson och dollarstore..innan vi fort tillbaka till kissekatterna.. =)  

 

Väl där så ringer min kära mor och vill "låna" minstingen för att fara till dalarna där min älskade syster yster med familj "campade" över helgen och leka lite med kusin vitamin..

Ja varför inte..så älsklingen körde hem honom till byn igen (3mil) så han kunde hänga med..och sen for älsklingen tillbaka till stan (3mil) igen för att fortsätta jobba med mig och äldsta sonen..

 

När han väl tillbaka så tog vi en snabbfika och sen skjutsade älsklingen äldsta sonen till bussen och for sen tillbaka till mig..

 

Himla hattande fram och tillbaka ibland! =) hihi..

 

Men dagen har i det stora hela varit trevlig.. =)

 

Jag hittade också 4st underbara solgula retro stolsdynor på djurskyddet som jag bara inte kunde låta bli att köpa..

 

(Så läckra bötade 80kr för dom..)  


När vi nattat katterna och skulle bege oss hemåt så överraskade min älskling (med "ekonomiskhjälp" utav min goa mamma) mig med att gå ut och äta en bit på en restaurage som vi tidigare inte varit till..mmmmm..mums!

Kul att prova på lite nya ställen! =)


 
 
Helena

Helena

13 mars 2010 21:49

Vilka läckra dynor!
Inte svårt att betala "böter" för dem!!!;-)
Kraaaam Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
erry

erry

15 mars 2010 18:04

Läckra stolsdynor! Passar ju perfekt nu till våren och framförallt till påsk :)

http://gallerry.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards