Alla inlägg under december 2009

Av Suzana - 18 december 2009 10:34

Igår var vi ner en sväng till Bollnäs för att fixa med älsklingens äldsta sons nya bowling utrustning (helt otroligt, skolan sponsrar med nya klot, skor och väskor till hela laget..tidigare så har dom fått overall, t-shirt, shorts, bag och vattenflaska också..kanon!) och då passade jag på att fixa med lite fler julklappar och lite annat..

Köpte bla ett lektält och nya leksaksbackar till minstingen..snacka om att han blev superglad! Han älskar att leka koja så det var en fullträff.. =) hihi..

 

    

Känner mig rätt färdig med alla julklappar nu och det känns superskönt..

Är klart med allt till julmarknaden också..

Nu kan jag ägna mig åt julpyssel här hemma..skall baka fler lussekatter, göra julgodis, mm.. =)

Mysigt!!

Av Suzana - 17 december 2009 08:50

Har roat mig här på morgonkvisten med att leka med programet som Erry tipsade om..skoj skoj!

Är man lättroad så är man.. =)

 

 

Näst yngsta sonen

  

Min älskade kissekatt Mira

Av Suzana - 16 december 2009 21:17

Så här blev interjuven i Sigtuna bygdens tidning..vill ni se orginalet så gå in Här.. =) hihi

   Frågor & svar med Suzana Alexsson, hantverkare från Edsbyn i ­Hälsingland,

som skrev i sin blogg om besvikelsen över ­julmarknaden i Sigtuna.
Varför blev du besviken?
- För att jag och min väninna sålde inte ens som vi fick in till bordhyran. Jag har stått på marknad i Hälsingland tidigare och där har försäljningen varit bättre. Problemet är folk hade antagligen inte kommit i riktig julstämning ännu. Jag hoppas på bättre lycka när vi kommer tillbaka till Sigtuna den 20 ­december. Om det går lika dåligt så vet jag inte om vi återkommer. Då testar vi nog en annan marknad.

Vad säljer ni?
- Jag och min vännina säljer kreativt återbruk, alltså vi skapar nytt utav gammalt som till exempel så skapar jag halsband utav gamla kapsyler. Kinderäggets "plastinnanhölje" kan lätt återanvändas i bland annat babyskallror eller varför inte julgranskulor, med mera.


jeanina santiago



Av Suzana - 16 december 2009 21:04

Blev en del pysslande idag också..har gjort en massa julgranshängen i återbruksteknik..blev riktigt bra tycker jag..eller vad tycker ni?

Skall se om jag hittar fler formar i samma stil så jag kan göra fler i framtiden.. =)

      

Ev så fixar jag klart några skallror ikväll också..

Håll tummarna att jag får sälja en del nu när vi åker iväg den 20:e till Sigtuna, skulle ju vara för snopet om det inte skulle gå ihop denna gång heller.. =/

Av Suzana - 16 december 2009 20:59

Min goa syster yster Stina med lilla kusin vitamin Tedde dök in idag middagstid så det blev en hel del bus och fika med lussekatter..

Mysigt och alltid lika trevligt! =)

  

Av Suzana - 16 december 2009 20:02

Åhh va glad jag blev när jag tittade i postlådan idag..

Hittade detta fina paket som söta goa Lotten skickat..

 

  

Gissa vad det innehöll..joo en utav hennes underbara skärbrädor som jag dregglat över lääänge nu..den är bara sååå himla fin och jag är tvärnöjd! =)

Tusen tack!

 

  

Av Suzana - 16 december 2009 11:22

Tittade in hos Erry och såg att hon tipsade om en rolig sida där man kan leka med sina foton..testa du med..här är några utav mina färdiga resultat.. =)

Skoj skoj!!

 

    

  

Av Suzana - 15 december 2009 22:29

Blev en del julklappsköp när jag och syster gjorde Bollnäs idag..kom ner till kvart i två då syster skulle träffa sin läkare en snabbis och sen blev det affär på affär.. =)

Köpte bla en del "smyckepysseldelar" i en affär där jag gräver igenom 10kr lådan varje gång jag går in..hittar alltid en massa fynd där..

Hittade en utförsäljning utav konkurslager där jag fyndade ett par julklappar till 70% nersatt pris..superfynd läge med andra ord..

 

En sväng till erikshjälpen blev det också..

 

 

Hittade världens sötaste julbonad..kolla in änglarna..5kr..

    

4 stycken svampar för 6kr..

  

Söt ljusstake som blir toppen med lite färg..10kr..

   

Reflexmärke till minstingen.. 10kr.. =)

 


Sen blev det djurskyddets styrelsemöte..alltid lika trevligt! =)   

 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards