Direktlänk till inlägg 27 december 2009

26 December..annandagsfika..

Av Suzana - 27 december 2009 20:25

Varje år på annandagen så bjuder vi in släkt och vänner på annandagsfika och lika så detta år..

Det blev en hyfsad uppslutning..trots annandagsbandyn och alla andra släktbjudningar..

Jag hade inte orkat baka så mycket men det blev i alla fall saffransbröd utav olika slag bla. kubb (älsklingen gillar att exprimentera..), chokladrutor (typ kladdkakebotten med en gudomlig chokladglasyr..), pepparkakor och vintermuffins (muffins med riven citron i, vanlig glasyr med kokostopping..)..


Blev uppskattat och trevligt i alla fall.. =)

  

 
 
Lisa

Lisa

28 december 2009 09:37

Hej gumman! god forsättning :D ser ut som du haft en toppen jul du med, super söta barn har du med :) Så gott med lussekatter, jag har alltid älskat lussekatter men växt upp med en liten mamma som inte gillar saffran, hmm får nog lära mig att baka själv snart :) Jätte fina skärbrädor du köpt med! jag vill med ha marias fina små verk! Hoppas det nya året ska bringa dig mycket glädje och kärlek!

http://www.pinkfriday.blogg.se

 
Susanne

Susanne

28 december 2009 09:50

här har julen dansat på bra ser jag.. glöm inte att vila :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
erry

erry

28 december 2009 11:17

God fortsättning på dig med gumman! Verkar som att du haft en mycket trevlig jul!

Kramar!!

http://gallerry.blogg.se

 
Ingen bild

Metronyx

28 december 2009 19:58

Hola chica. Det kom en förfrågan från min mor om du vill (Om du får naturligtvis) visa någon bild på mor din och Roger . Mutti är så nyfiken på hur de ser ut nu, det var längesen de sågs. Kram.

 
Maria

Maria

28 december 2009 23:44

Mysig tradition med julfika. Låter som om det var ganska många goda sorter ändå.
Gott Nytt År!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Helena

Helena

29 december 2009 06:24

Du verkar ha haft en skön och intensiv jul! Roligt med lite barnkort! Riktiga goingar har du... Här har vi haft strömavbrott av och till ända sedan annandagen. Men idag lyser det i stugan. Gott! Det är 15 minus ute så det är skönt att kunna ha värmepumparna på då!=)
Kramelikram från Helena

http://www.svenserud.blogspot.com

 
x-blog

x-blog

29 december 2009 07:10

Hej!
Återhämtat dig efter allt julfirande?
Laddat upp inför nyår?
Själv laddar jag för att göra något 'bara för mig själv' på nyår, kanske skotta snö och beskära vinrankorna. =)

Oh ja! Vad kul det vore om ni kom neröver igen!! =)
Får se vad 2010 har att erbjuda!
Ha det jättegott!
Bamsekram!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards