Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Suzana - 18 juli 2009 21:00

Här kommer ännu ett filmtips på en film vi såg igår kväll.. Dolands Cadillac är en kanonbra thriller som är riktigt sevärd så den rekomenderar jag och älsklingen =)


Av Suzana - 18 juli 2009 20:39

På vägen hem så stannade vi till på ett nyöppnat loppis i Falun.. Där hittade jag dessa underbara bord, jag tycker dom är otroliga men älsklingen suckar bara djupt..men men jag fick ta med dom hem i alla fall.. 100kr och dom var mina =) hihi..

Hittade även några stuvbitar utav ett ikeatyg för 5kr, tyg kan man ju bara aldrig få för mycket utav eller.. =)


Halvvägs hem ifrån Falun så hittade vi ännu ett nytt loppis i en gammal nedlagt skola..lite sorgligt när skolorna försvinner från dom små samhällerna bara för att det finns för lite barn på orten.. =(

Men men hur som helst så har lokalerna tagits över utav ett driftigt par som nu har loppis där nu och planerar att starta camping och vandrarhem där också..kanske åtminstone lite positivt för orten så dom kan fortsätta ha sin lanthandel kvar..

Köpte i alla fall dessa tre par charmiga örhängen där för 15kr.


Så nu har ni fått se alla fynd (ja förutom en del som jag skall sälja vidare i höst..tyckte jag hade nog att fota och visa upp ändå..) jag hittade på vår lilla tripp..jag är så nöjd och har nu en hel del att pyssla med här hemma så allt skall få sin egen plats =)



Av Suzana - 18 juli 2009 20:23

Ja det är väl dax att jag fortsätter visa mina fynd ifrån vår lilla tripp.. =)

Dessa hittade jag i Grillby öster om Enköping, på ännu ett stort loppis som heter Möbler & Ting..

Lampan är sliten och trasig lite här och där, men jag föll som en fura för denna skapelse..den är bara sååå charmig! Och för 75kr blev den min =)

Speglarna har jag börjat få en rejäl samling utav nu och jag har tänkt hitta på nåt skoj med dom i framtiden..men tills dess så får dom förgylla mitt hem lite här och där =) Dessa fick jag för en 20:a..

Dockan har jag funderingar på att ge till Gallerry..skall swappa med henne och jag vet inte varför men denna söta lilla skapelse liksom bara utstrålade Gallerry tyckte jag..och sen om jag har helt fel det är en annan sak =) hihi.. Men jag hoppas att hon skall gilla den..


Av Suzana - 18 juli 2009 18:49

Älsklingen vaknade imorse med ett sug efter jordgubbstårta.. Ja så varför inte..jag slängde ihop denna godbit och sen har vi suttit uti i partytältet och mumsat nu på kvällningen =)

Minstingen bara älskar tårta och åt tre bitar i ett svep..gott gott tyckte han =) hihi..

Vad vi firar..hmm ja kanske bara det faktum att vi har det så bra trots allt elände som livet har en förmåga att kasta på oss =)

Bara att fortsätta vara positiv, sträva framåt och vara lycklig för allt vi har!



Jag hatar att vara med på bild, men älsklingen är envis och säger att jag är perfekt som jag är.. och säger han det så måste det ju vara så då.. =)



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards