Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Suzana - 17 juli 2009 22:03

Har fått för mig att min blogg är lite ointressant..så jag skulle vilja veta vad ni tycker.. Nåt som jag skall ändra? Nåt jag skall skriva mer eller mindre om?

Alla tips, ris och ros är välkommen!


Av Suzana - 17 juli 2009 21:07

När minstingen somnat för natten så gick jag och älsklingen på en mysig restaurang..så mysigt på tu man hand! Jag älskar mina barn gränslöst mycket men ibland vill man ju ha lite egentid också.. =)

Beställde middag för 2 och jag skämtar inte om jag säger att den hade lätt mättat 4 personer.. Se själv och frestas.. =) hihi..



Av Suzana - 17 juli 2009 20:56

Nu blev det ju inte bara loppisar på den här trippen..

Vi hann med att åka ner till en stor badstrand i Enköping som heter bredsand och käkade glass och tittade på folk..

Tog även en fika i hamnen och tittade på båtar som ligger förtöjd där..

 I en utav dom så finns det även ett vandrarhem modell compact living..vi har i många år funderat på att sova där någon natt men än har det inte blivit utav =) hihi..


Av Suzana - 17 juli 2009 17:24

Idag har vi tagit en sväng upp till mittjasvallen med minstingen..han tyckte att det var superspännande med alla djur..förutom de djur som finns med på bild här så var det katter, hund, kor och får också..så ni förstår att han tyckte att det var kul..så pass att åka därifrån sen var allt annat än poppis =) hihi..


Och gott fika hade dom också..älsklingen och minstingen tog "vanligt" fika medans jag tog en ovanåkerssmörgås..mmmmums!!! Hårt tunnbröd, med messmör och hemost..bara såå ljuvligt (bara halva mackan kvar på bild då jag bara kastade mig över den och njöt innan jag kom på att jag kanske skulle bjuda även er på en titt.. hihi..)..


Trevligt ställe som jag rekomendera alla att åka till om ni får möjlighet =)


Av Suzana - 17 juli 2009 14:45

Väl framme i Enköping så hann jag springa in på Brödet och fiskarna (lite typ rödakorset/erikshjälpen..)..fyndade lite tyg och en fisk till min vännina E s lille son som har ett fisktema i sitt rum  (har en liten samling fiskar här till honom nu, så jag måste nog bege mig ner dit snart..).. =) hihi.. Allt 18kr..



Efter en mindre god natt sömn (hade glömt hörselskydd och min älskling har en förmåga att föra mycket oväsen när han sover..hihi..) så var det dax att leta efter fynd igen..så vi svängde in vid ett ställe som hette loppishallen men där fann jag då inget utav intresse (trodde att det skulle vara större än det var, men men..)..



Så då tog vi en sväng förbi det lokala Röda korset och där hittade jag en charmig bok om barnkalas i olika teman och lite gult tyg med vita prickar, fick böta 10kr för dessa tillsammans =)


Och därifrån tog jag en promenad till en secondhands butik mitt i stan (har tyvärr glömt namnet nu..), där köpte jag ett tyg för 50kr (lite dyrt men tyget var ju bara så underbart..) och 2 prickiga äggkoppar för en 5:a styck.. =)


Nu har ni fått sett alla fynd jag hunnit fota än, men det kommer mer fyndfoton och annat från vår tripp senare under dagen kan jag tro..nu är det dag att ta en sväng till en levande fäbod med minstingen.. =)

Ha det gott så länge!



Av Suzana - 17 juli 2009 14:16

Nästa loppis vi stannade till var inhyst i källaren på ett hus nära vägen i byn Fjärdhundra..

Där glömde jag bort att köpa ett rosarium för 30kr..men men man kan inte alltid ha huvudet på skaft..

Kom därifrån med en fin vägglampa för 50kr i alla fall och ett par kakmått för 4kr, som jag tänkte putsa ren och förära min vännina A ifrån Mora som jag hoppas snart skall komma hit på besök..hoppas hon inte redan har dessa kakmått i sin samling nu bara =) hihi..



Av Suzana - 17 juli 2009 14:02

Det första loppiset vi stannade vid var mitt hett efterlängtade tulavippan strax efter Insjön i byn Gagnef, då jag har varit där tidigare så visste jag vad jag hade att vänta mig =) Jippi!

Tog mig nästan 2 timmar att titta igenom detta underbara JÄTTE loppis..stackars älsklingen fick roa svärfar och minstingen utanför med fika, promenad och lek =) hihi..men han visste ju om att det tar tid där när han lovade mig en tripp dit, underbar min goa snälla älskling..

Puss på dig hjärtat! <3



Och fynd måste jag säga att jag gjorde..för knappa 447kr fick jag ett superfint "prylkast" som skall målas och tapetseras, ett sprillans ny plastmatta till köket, en brio "svarta" tavlan till minstingen, ett härligt 70-tals täcke, en superfin ram, en barnmugg i emalj och en påse med blandade spetsar och dekorband =)


Jag är bara sååå himla nöjd!





Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards