Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Suzana - 6 maj 2009 16:03

Inte en lugn stund på hela dagen..

När älsklingen kom hemma från jobbet så satte vi igång att uträtta ärenden..så det blev en sväng till erikshjälpen (och ja jag fyndade..), sen förbi ett litet loppis (hittade en liten ny bambi..), järnhandeln och köpte o-ringar (till mina napphållare..) och ica för matinköp.. =)

Väl hemma kom jag på att det var idag det var öppet hus på 10-åringens skola så det vara bara att packa sig iväg igen =) hihi..

Blev tipspromenad med abba tema, gott fika och naturligtvis visningen utav gossens alster =) hihi..


Taada! En trumma =)


Av Suzana - 6 maj 2009 12:43

Nu när minstingen har lagt sig att sova middag så passar jag på att sitta här en stund och berätta lite om hur vår förmiddag har sett ut =)

Efter frukost och morgonbus så tog vi en sväng ut på byn, skulle hämta ut ett dhl paket på konsum och tänkte att vi då kunde passa på att strosa lite längre..

Så första stoppet blev hos älsklingen/pappa..sååå mysigt tyckte minstingen och pappa fick både puss, kram o klapp på kind..go han vår lille son =)

Sen såg jag att dom öppnat upp loppis precis över gatan från älsklingens jobb så då kunde jag ju bara inte låta bli att gå dit..loppisnarkoman som man är =) skratt..

Hittade en hel del "skatter" bla 2 vita fina blomkrukor, supersött saltkar modell fågel, en väggfågel, en liten katt"vas" (tror den skall användas som det åtminstone..) och div gardinner, allt för 100kr..inte helt fel enligt mig =)

Sen på väg ut upptäckte jag att ägarinnan hade ställt tre lådor vid ingången som man tydligen kunde plocka gratis grejor ur så där fyndade jag massor, 7 felfria 70-tals muggar, minivas, kristallvas med ett litet nagg (knappt synbart), ett snapsglas för alla små buketter man får utav sina små underverk =) 2 skålar från Nittsjö, inte i bra skick men jag tänkte man kunde använda dom i trädgården.. En bakduk slank ner som packmaterial men har nu hamnat i tvätten inför kommande bullbak =)

Sen fick jag med mig en stor träbricka och trä"kruka" som jag tänkte nog blir bra att göra något pyssel med..förslag? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards